اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه هنری خراسان‌رضوی عنوان کرد

تولیدات حوزه هنری خراسان‌رضوی بسترساز مقابله با جنگ نرم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: حوزه هنری خراسان‌رضوی در عرصه تولیدات خود، مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان را در دستور کار قرار داده است.

تولیدات حوزه هنری خراسان‌رضوی بسترساز مقابله با جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم زره‌ساز صبح امروز در سالن جلسات خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تاکیدات حوزه هنری خراسان‌رضوی، عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با جنگ نرم است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: حوزه هنری خراسان‌رضوی در عرصه تولیدات خود، مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان را در دستور کار قرار داده است و تاکنون اقدامات خود را در این راستا برنامه‌ریزی کرده و کارهای بسیار مناسبی نیز در تقابل با ناتوی فرهنگی دشمنان تولید شده است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی ادامه داد: برای مثال، فیلمی کوتاه با عنوان شیرتلخ از سوی حوزه هنری خراسان‌رضوی تولید شد و به‌عنوان پرافتخارترین فیلم کوتاه ایرانی نیز نائل شد و این فیلم، تلاش می‌کند اثرات حضور آمریکا در افغانستان را بازگویی کند و به دلیل نمایش بین‌المللی این فیلم، بسیاری از مردم دنیا با این تاثیرات اشنا و از فیلم نیز استقبال بسیار خوبی شد.

زره‌ساز تاکید کرد: البته در طویل یک ‌سال معمولا بین 100 تا 200 طرح در زمینه فیم کوتاه به حوزه‌ هنری خراسان‌رضوی ارسال می‌شود و بخشی از این فیلم‌ها به حوزه مقابله با جنگ نرم اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از رویکردهای دشمن در زمینه جنگ نرم، بحث بازی‌های رایانه‌ای است و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی کرده‌اند و انیمیشن نبرد خلیج فارس نیز تولید دیگری بود که از سوی حوزه هنری خراسان‌رضوی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان روانه بازار شد.

زره‌ساز ادامه داد: فیلم بلندی به نام « شهری که نمی‌خوابد» از سوی حوزه هنری خراسان‌رضوی در حال تولید است و در این فیلم تلاش شده تا به‌نحوی بسیار ظریف فرهنگ رضوی را ترویج کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه ادبیات داستانی نیز شاهد چاپ 5 جلد از رمان محبوب، جاده‌های جنگ از سوی حوزه هنری خراسان‌رضوی بوده‌ایم که بسیار مورد توجه مسئولان کشوری و حتی مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: در زمینه شعر نیز مانند ادبیات داستانی، تاکنون سرمایه‌گذاری‌های بسیار مناسبی انجام شده است و به دنبال برقراری ارتباط با کشورهای همسایه در زمینه تبادلات ادبی هستیم.

زره‌ساز در پایان در زمینه وضعیت کاریکاتور خراسان‌رضوی ابراز کرد: زمانی که کار خود را شروع کردیم، تقریبا فقط پنج نفر در حوزه کاریکاتور مشهد فعال بودند، اما با فضای پاتوق‌وار و سیستم آموزشی غیرکلاسیکی که در حوزه هنری خراسان‌رضوی ایجاد شد، کاریکاتور مشهد و خراسان‌رضوی در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می‌برد و در حال حاضر، قطب اول کاریکاتور در میان استان‌های کشور هستیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول