اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند شهید عماد مغنیه:

هنر باید رهنمودهای مکتب ما را به جهانیان منتقل کند‌

خبرگزاری فارس: فرزند شهید عماد مغنیه گفت: هنر ما باید آموزه‌ها، خواسته‌ها و رهنمودهای مکتب ما را به جهانیان منتقل کند.

هنر باید رهنمودهای مکتب ما را به جهانیان منتقل کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فاطمه مغنیه دختر شهید عماد مغنیه در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ فکر و اندیشه‌ها گسترده‌تر از همیشه شده است.

وی ابراز داشت: پدر شهیدم دقت زیادی در این زمینه داشت و به مقابله با سلاح فکر و هنر با تکیه بر ارزش‌های اسلامی با آن اعتقاد و اهتمام داشت.

مغنیه گفت: هنر ما می‌تواند و باید که آموزه‌ها، خواسته‌ها و رهنمودهای مکتب ما را به جهانیان منتقل کند‌ و در این راه استفاده از انواع هنرها به ویژه هنر سینما که تأثیر‌گذاری ویژه‌ای دارد، باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

خانواده شهید عماد مغنیه طی روزهای برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با خانواده شهدا "حسنی‌سعدی" در کرمان دیدار کردند.

همچنین جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به اهمیت سینمای دفاع مقدس در توسعه سینما جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سینمای دفاع مقدس می‌تواند سینمای ایران را به نقطه آرمانی خود برساند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌‌ریزی‌های ما حداقل 10 درصد تولید فیلم‌ها در زمینه دفاع مقدس لحاظ شده و هم اکنون هفت اثر در این زمینه آماده نمایش است و پنج فیلم نیز در عرصه مقاومت بین‌الملل در آستانه تولید قرار دارد.

رئیس سازمان سینمایی بیان داشت: در این زمینه چندین مشکل وجود دارد که یکی از مهم‌ترین مشکلات آن عرضه و نمایش فیلم‌های دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: در این مورد کم‌کاری‌هایی دیده می‌شود و من از همه دست‌اندرکاران تقاضا دارم کمک کنند و از مردم درخواست می‌کنم با رفتن به سینما‌ها از سینمای دفاع مقدس حمایت کنند.

شمقدری افزود: فیلم‌هایی چون «شور شیرین» فیلم‌های خوبی در عرصه دفاع مقدس هستند، اما استقبال چندانی از این فیلم‌ها در سینماهای مهم تهران صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه استقبال و حضور مردم موجب دل‌گرمی دست‌اندرکاران سینمای دفاع مقدس می‌شود، افزود: از مردم خوب کرمان تشکر می‌کنم و من شاهد بودم که از جشنواره فیلم مقاومت به گرمی استقبال کردند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سینمای دفاع مقدس نیازمند استقبال مردم است و مردم به سینماها بیایند و با استقبال و حضور خود در سالن‌های سینما از آثار دفاع مقدس حمایت کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول