اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب

زرآباد یکی از قطب‌های کشاورزی جنوب سیستان‌وبلوچستان است

خبرگزاری فارس: بخش زرآباد در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان به دلیل شرایط آبی و خاک مستعد، یکی از قطب‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود.

زرآباد یکی از قطب‌های کشاورزی جنوب سیستان‌وبلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، خاک زرخیز و شرایط آبی مناسب در زرآباد موجب شده تا این بخش به عنوان قطب کشاورزی جنوب استان سیستان‌وبلوچستان محسوب شود.

زرآباد نزدیک به یک سوم موز تولیدی کشور را داراست، همچنین تولید هندوانه خارج از فصل در انواع مختلف یکی دیگر از مزایای بخش کشاورزی این منطقه است.

بخش زرآباد بزرگترین آبریز جنوب استان به شمار می‌رود که شرایط آبی را در کنار شرایط مساعد خاکی فراهم کرده است.

70 درصد مردم منطقه معیشت آنها از راه کشاورزی تأمین می‌شود به طوری که روستاهای «دودر، هیان، گرکان و اسماعیل چات» از مهم‌ترین روستاهای کشاورزی زرآباد هستند.

از عمده محصولات زرآباد می‌توان به انبه، پاپایا، تمبر هندی، کنار، گواوا، گوجه فرنگی، طالبی، گندم و سیب‌زمینی اشاره کرد.

به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و خاک مستعد و نیز رونق کشاورزی و باغداری در این منطقه، به زرآباد «هندوستان کوچک» می‌گویند.

در سال گذشته، هندوانه زرآباد به چندین کشور خاورمیانه از جمله عراق، امارات، عمان و ترکیه صادر شد که سود خوبی نصیب کشاورزان منطقه شد.

بخشدار زرآباد در این زمینه گفت: با آغاز فصل آماده‌سازی اراضی برای کشت و کشاورزی در بخش زرآباد، سه دستگاه تراکتور از محل اعتبارات سازمان دهیاری‌ها با مساعدت دفتر امور دهیاری‌های استانداری به سه دهیاری تحویل داده شده است.

مجتبی شجاعی افزود: این تراکتورها به سه دهیاری، دودر، سندسر و اسماعیل چات در بخش زرآباد تحویل داده شده است تا کشاورزان منطقه برای آماده کردن اراضی کشاورزی خود با مشکل مواجهه نشوند.

وی بیان داشت: زرآباد دارای 22 روستا است که چهار روستای آن در چند ماه اخیر به تصویب رسیدند. همچنین این شهر دارای 30 شورا، 70 پارچه آبادی و پنج روستای ساحلی است.

شجاعی تصریح کرد: 70 درصد مردم منطقه زرآباد به امر کشاورزی اشتغال دارند و بیش از 20 درصد مردم نیز در کار صیادی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول