اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی خبر داد

راهپیمایی اعتراضی مردم مشهد نسبت به توهین به پیامبر اسلام (ص) برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: مردم مشهد چهارشنبه هفته جاری برای نشان دادن اعتراض خود به توهین به پیامبر اسلام(ص) راهپیمایی خواهند کرد.

راهپیمایی اعتراضی مردم مشهد نسبت به توهین به پیامبر اسلام (ص) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد سلطانی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پس از توهین به ساحت پیامبر بزرگ اسلام، راهپیمایی‌هایی در سراسر کشور در محکوم کردن این حرکت برگزار شده و هنوز ادامه دارد و باید تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه داشته باشد تا درس عبرتی برای اندیشه‌های فاسد و انسان‌های خبیث باشد.

وی افزود: انسان‌هایی که در فکر توهین به مقدسات مسلمانان هستند با برگزاری این راهپیمایی‌ها و مشاهده خشم مسلمانان و حساسیت آنها درس عبرت گرفته و متوجه می‌شوند که این حرکت خسارتی جبران‌ناپذیر برای آنها خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی تصریح کرد: در لیبی در 24 ساعت اولیه پس از انتشار فیلم موهن، سفیر آمریکا و چند آمریکایی دیگر قربانی شدند و این نخستین انتقام مسلمانان بود.

وی افزود: پس از انتشار فیلم موهن، مردم مسلمان بیدار شدند و به صحنه آمدند و ما هم باید به صحنه بیاییم و اعتراض و خشم خود را از این حرکت به عاملان آن نشان دهیم.

سلطانی با اشاره به نفرت مردم مسلمان از کشورهای استکباری تصریح کرد: این کشورها با دست خودشان جایگاهشان را خراب کردند و شاید اگر همان روز اول عاملان این حرکت را مجازات کرده و در برابر مسلمانان عقب نشینی می‌کردند، این اعتراضات تمام می‌شد.

وی ادامه داد: دشمن سعی در عادی جلوه دادن این حرکت کرد اما ما نباید اجازه بدهیم آنها بتوانند این حرکت خبیثانه را عادی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه در پاسخ به سئوالی در رابطه با علت سکوت برخی کشورهای مسلمان از جمله عربستان سعودی خاطرنشان کرد: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند آنها تابع اسلام آمریکایی هستند و در راستای منافع غرب حرکت می‌کنند.

وی افزود: آنها نماز، روزه، حج و واجبات را تا جایی که به منافع آمریکا ضربه نزند انجام می‌دهند در حالی که با این کار هم به جایگاه معنوی خود و هم به جایگاه خود در میان مردمشان ضربه می‌زنند؛ در عربستان سعودی همه مردم ناآگاه نیستند، بلکه ذهن‌های آگاه و روشنفکر هم وجود دارند که در برابر توهین به پیامبر اسلام اعتراض خود را نشان دادند.

سلطانی در ادامه در مورد راهپیمایی روز چهارشنبه مردم مشهد تاکید کرد: این مراسم از ساعت 8:30 صبح در محل میدان شهدا آغاز می‌شود و پس از انجام مراسمی، مردم به سمت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) راهپیمایی کرده و سپس در رواق امام خمینی(ره) از سخنان حجت‌الاسلام فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بهره‌مند خواهیم شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در رابطه با اهداف برگزاری این راهپیمایی نیز گفت: محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، خنثی کردن توطئه دشمنان اسلام مبنی بر جنگ میان ادیان الهی آسمانی، احترام به سایر انبیائ الهی، تجلیل از مقام و جایگاه نبی‌مکرم اسلام و تقاضای محاکمه و مجازات اهانت کنندگان به ساحت مقدس آن حضرت از سازمان ملل، شورای امنیت و قوه قضائیه کشورها اسلامی از جمله اهداف این راهپیمایی است.

وی افزود: همچنین اهداف دیگری از جمله هشدار به سران بعضی کشورهای اسلامی که در خواب خرگوشی رفته‌اند، اعلام آمادگی برای جهاد و شهادت و دفاع از مرز دین و دیانت و نبوت، اعلام تنفر و انزجار از استکبار جهانی، نشان دادن جلوه‌ای تبرا و تولا، تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدا و تجدید اطاعت از فرامین ولی امر مسلمین جهان و یادآوری اجرای احکام قرآن و پیامبر اسلام در جامعه بشریت و رعایت قسط و عدالت و محو ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها برای این راهپیمایی مدنظر است.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول