اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اراک:

ساخت فیلم اهانت به پیامبر(ص) عناد با اسلام و قرآن است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه اراک گفت: ساخت فیلم اهانت به پیامبر(ص) از دشمنی با جمهوری اسلامی گذشته و عناد با اسلام و قرآن است.

ساخت فیلم اهانت به پیامبر(ص) عناد با اسلام و قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: پیامبر مظهر رحمت، عدالت میزان حق و باطل در عالم و چراغ هدایت همه بشریت است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) برگزیده خدا است که سعادت دنیا و آخرت در گرو پیروی از سیره این بزرگوار است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه دنیای غرب باید مقابل شخصیت حضرت محمد(ص) زانوی ادب بر زمین بزند خاطر نشان ساخت: اهانت به پیامبر اهانت به همه بشریت و اهانت به همه پیامبران است.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست امروز پا را فراتر از حد خود گذاشته و به عناد و دشمنی با اسلام روی آورده‌اند ادامه داد: امروز مسئله مهم مسئله عناد با اسلام و قرآن است و مسلمان‌ها باید هوشیار و بیدار باشند و اجازه ندهند دشمن به راحتی با مقدسات اسلام بازی کند.

امام جمعه اراک گفت: اگر امروز بیداری اسلامی در جهان به وجود آمده و ملت‌ها در برابر ظلم به پا خاسته‌اند و جوانان دنیای اسلام در مقابل توپ و تانک مقاومت می‌کنند همه و همه به خاطر عشق به قرآن، پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) است.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: ساخت و انتشار این فیلم علاوه بر اینکه عجز و ناتوانی دشمنان در برابر امت اسلام و بیداری اسلامی را ثابت می‌کند، نشان می‌دهد ریشه همه حوادث و جنایات‌ها در اسرائیل غاصب است و مسلمانان باید دشمن واقعی خود را بشناسند و با قدرت در برابر آن بایستند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) افزود: امام رضا(ع) حقایق اسلام را بیان کرد و مردم را به اطاعت از دین و مهربانی و عدالت‌جویی دعوت کرد.

امام جمعه اراک گفت: در ایام نورانی ولادت با سعادت حضرت رضا(ع) باید بار دیگر وحدت، انسجام و پایبندی خود را به اسلام عزیز و قرآن کریم و حضرت محمد(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان داده و بیزاری و تنفر خود را از شجره خبیثه استکبار و صهیونیزم و مزدوران آنان به منصه ظهور بگذاریم.

دری‌نجف‌آبادی امام جمعه اراک اظهار داشت: تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس اتفاق میمون و مبارکی بود هفته دفاع مقدس یادآور دوران با شکوهی است که مردم در آن دوران، سختی‌های فراوانی را تحمل کردند و امروز به برکت آن دوران به امنیت و آسایش رسیدند.

وی با اشاره به تهدیدهای نظامی دشمنان ادامه داد: دشمنان خیال می‌کنند می‌توانند با تهدید و فشار ایران را وادار به عقب نشینی کنند اما زهی خیال باطل، ایران اسلامی در جنگ تحمیلی که چیزی در دست نداشت با عظمت در برابر دشمنان ایستاد امروز که این همه توانایی و قدرت دارد و در زمینه تسلیحات نظامی به قدرت رسیده و برای دفاع از کیان کشور چیزی کم ندارد راحت‌تر از دوران گذشته اسرائیل و آمریکا را شکست خواهد داد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه زانو به زمین نخواهد زد و با تمام وجود در راه آرمان شهدا و رهبری محکم ایستادگی خواهد کرد، خاطر نشان ساخت: امروز جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در عرصه‌های داخلی، ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی حضور دارد و با قدرت هر چه بیشتر به سمت اهداف و آرمان شهدا و امام شهدا گام بر می‌دارد.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به هفته دفاع مقدس تصریح کرد: 31 شهریور سال 59 ایران مورد تجاوز جنون‌آمیز رژیم بعثی صدام قرار گرفت، تجاوزی که همه دنیا از آن حمایت کردند اما جمهوری اسلامی ایران پاسخ دندان‌شکنی به تجاوزگری دشمنان داد.

خطیب جمعه اراک اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در همه زمینه‌ها به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در روز اول جنگ دست خالی در مقابل دنیای شرک ایستاد.

وی گفت: نیروی نظامی ایران از قدرت لازم و کافی در عرصه منطقه‌ای برخوردار است به طوری که می‌توان گفت در طول 300 سال گذشته در هیچ عصری، از این اقتدار و قدرت که به برکت هدایت رهبری برای میهن اسلامی به وجود آمده برخوردار نبوده است.

امام جمعه اراک اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس تا ابد جاودانه خواهد ماند و هیچ‌گاه در بین ایرانیان کمرنگ نخواهد شد فرهنگ ایثار و شجاعت موجب ترس دشمنان شده و موفقیت، سربلندی و عزت ایران را به دنبال دارد.

دری‌نجف‌آبادی همچنین با اشاره به حضور رئیس جمهور در اجلاس سازمان ملل گفت: رئیس جمهور در این اجلاس به خوبی چهره ایران را به جهانیان نشان داد و ثابت کرد که ایران یک مکتب با ایده مبتنی بر قرآن و فطرت است ایران داعیه‌دار حاکمیت قرآن و اسلام و طرفدار حرمت و عظمت انسان‌هاست ایران با بی‌عدالتی در جهان به شدت مخالف است.

وی افزود: ایران اسلامی امروز نمایندگی 120 کشور غیر متعهد را بر عهده دارد و باید مواضع به حق خود را در دنیا اعلام کند.

امام جمعه اراک همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی بیان کرد: ماموران نیروی انتظامی باید با شجاعت و قدرت در برقراری امنیت کشور و مقابله با جرایم بکوشند.

دری‌نجف‌آبادی افزود: مبارزه با سرقت و دزدی، مواد مخدر، مشروبات الکلی و فساد و فحشا خواسته مهم مردم از نیروی انتظامی است.

گفتنی است اشاره به شهادت مرحوم فلاحی‌فکوری، نامجو و کلاهدوز از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول