اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد

افزایش 7 رشته مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان گفت: امسال هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های تحصیلی دانشگاه گیلان اضافه می‌شود.

افزایش 7 رشته مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان

عبدالله حاتم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه امسال حدود 6 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه گیلان پذیرفته شدند، اظهار کرد: 3 هزار و 200 نفر از این افراد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

وی، افزود: امسال 200 دانشجو در مقطع دکترا، بیش از 3 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 2 هزار و 700 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی دانشگاه گیلان پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه 55 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند، ادامه داد: هدف دانشگاه گیلان حرکت به طرف تحصیلات تکمیلی است.

وی به پذیرش 190 نفر از استعدادهای درخشان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم برای دانشجویان و به ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد امکانات مناسب‌تری را فراهم کنیم اما نمی‌توانیم تمام آ‌نها را اسکان دهیم.

حاتم‌زاده دانشگاه گیلان را دارای 457 عضو هیئت علمی دانست و ابراز کرد: از این تعداد، 27 نفر استاد، 75 نفر دانشیار، 265 نفر استادیار و 90 مربی عضو هیئت علمی این دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه 329 رشته گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه وجود دارد، خاطرنشان کرد : دانشگاه گیلان از دانشگاه‌های امید کشور بوده و تلاش ما تمرکز روی تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اضافه شدن 21 رشته تحصیلی در مقطع دکترا در این دانشگاه در سال تحصیلی جاری، گفت: امسال 7 رشته در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه افزوده می‌شود.

اوت‌های پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول