اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافق خواستار شد

لزوم بومی سازی رشته‌های تحصیلی مراکز آموزش عالی در شهرستان بافق

خبرگزاری فارس: فرماندار بافق خواستار بومی سازی رشته‌های مختلف تحصیلی در مراکز آموزش عالی به منظور بهره‌گیری از علوم و فنون دانش آموختگان در شهرستان بافق شد.

لزوم بومی سازی رشته‌های تحصیلی مراکز آموزش عالی در شهرستان بافق

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حسین ندافیان در نشست مسئولان و کارکنان دانشگاه پیام نور بافق با تاکید بر ضرورت بومی سازی رشته‌های تحصیلی مراکز آموزش عالی در بافق اظهار داشت: شهرستان بافق علاوه بر اینکه قطب معدنی و کشاورزی است، بر سر چهارراه ریلی کشور نیز قرار دارد.

فرماندار بافق افزود: با بومی‌سازی رشته‌های مختلف تحصیلی در مراکز آموزش عالی، این شهرستان می‌تواند از علوم و فنون دانش‌آموختگان در صنعت و معدن، نخیلات و صنعت ریلی به خوبی استفاده کند.

وی خود‌باوری را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خودباوری و اعتماد به نفس به عنوان زیرساخت رشد، توسعه و ایجاد روحیه ایثار و فداکاری مهم و مؤثر است.

ندافیان تصریح کرد: در سایه علم آموزی است که خودباوری و بالندگی به اوج شکوفایی می‌رسد.

ندافیان همچنین دانشگاه پیام نور را از مراکز آموزش عالی فعال خواند و گفت: فعالیت‌های این دانشگاه در تمامی شهرستان‌های کشور سبب شده که علم و فنآوری در نقاط دوردست میهن اسلامی گسترش و ارتقا پیدا کند.

فرماندار بافق با اشاره به شرایط تحصیل در دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: در آن دوران تنها در برخی از مراکز استان‌ها یک یا دو دانشگاه وجود داشت.

وی عنوان کرد: به همین علت بسیاری از جوانان با استعداد شهرستانی از ادامه تحصیل در مراکز علمی باز می‌ماندند و تنها تعدادی اندک از فرزندان ثروتمند می‌توانستند ادامه تحصیل دهند.

ندافیان با بیان اینکه همه مراکز آموزشی توقع دارند شرکت سنگ آهن به آنها کمک کند،افزود: این شرکت چارچوب‌های خاص خود را دارد و نمی‌تواند خارج از قوانین و مقررات به همه بخش‌ها کمک مالی داشته باشد.

فرماندار بافق سال 91 را سال خّیری دانست و گفت: اگر با فرهنگ‌سازی توجه خیّران را به مراکز آموزشی و درمانی سوق دهیم، بسیاری از مشکلات مالی اینگونه مراکز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول