اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا افق 1404 صورت می‌گیرد

افزایش 153.84 درصدی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد شهرکرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: تا پایان افق 1404 تعداد رشته‌های دانشگاهی مرکز دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با برخورداری از 153.84 درصد به 100 کدرشته افزایش می‎یابد.

افزایش 153.84 درصدی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا گلشنی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 31 اردیبهشت سال‌جاری مصادف است با سی‌امین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی که این مسئله نویدبخش حرکت صحیح این دانشگاه در مسیر توسعه علم و دانش در سطح کشور است.

وی افزود: انعکاس عملکرد این دانشگاه در این سی سال گذشته آنقدر عظیم است که به طور خلاصه نمی‌توان آنها را بیان کرد، دانشگاه آزاد امروز با حدود 400 واحد و مرکز در سطح کشور جزو بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان است که افزون بر یک میلیون و 500 هزار دانشجو و 4 میلیون فارغ‌التحصیل دارد.

گلشنی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه فرهنگی این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای پنجمین سال متوالی بین 102 کشور جهان به مقام برتر دست یافته است، حضور موفقیت‌آمیز در مسابقات بین‌المللی و ورزشی و کسب افزون بر یک هزار و 400 مدال و نشان افتخارآمیز از جمله این افتخارات به‌شمار می‎رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با بیان اینکه سالانه 16 هزار دانشجو و استاد دانشگاه آزاد به عمره مفرده اعزام می‎شوند، گفت: کسب عنوان برتر سازمان در مسابقات قرآن و عترت و نمایشگاه قرآن و احداث 42 مقبره شهدای گمنام از دیگر این اقدامات محسوب می‎شود.

وی با اشاره به عملکرد این دانشگاه در سایر حوزه‌های علمی و پژوهشی، گفت: کسب رتبه نخست جهانی در مقالات ریاضی کاربردی، کسب رتبه نخست کشور در انتشار مقالات ISI، برپایی 35 مرکز تحقیقاتی علوم و فنون از جمله این برنامه‎‌ها است.

گلشنی با اشاره به افق 1404 این دانشگاه، گفت: در حال حاضر حدود 14 هزار دانشجو در مجموع واحدها و مراکز سماء این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که پیش‎بینی می‎شود این تعداد به 20 هزار نفر در برنامه پنجم توسعه و 30 هزار نفر در افق 1404 افزایش یابند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه آمایش این استان مجموع دانشجویان استان در پایان برنامه پنجم به حدود 64 هزار نفر می‎رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزود: تعداد اعضای هیئت علمی از 346 نفر به 677 نفر در پایان برنامه پنجم و یک هزار و 200 نفر در چشم انداز 1404 افزایش خواهد یافت، بدین ترتیب نسبت دانشجو به هیئت علمی از یک به 39 نفر در حال حاضر به یک به 31 دانشجو در پایان برنامه پنجم و یک به 25 نفر در افق 1404 نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه در حوزه پژوهشی و انتشار مقالات ISI، گفت: در سال 91 پیش‌بینی شده که 170 مقاله معتبر علمی از سوی اعضای هیئت علمی این دانشگاه چاپ و انتشار یابد، در سال 94 این تعداد به 290 مقاله افزایش یافته و در چشم انداز 1404 به حدود 400 مقاله خواهد رسید.

گلشنی در راستای طرح‌های تحقیقاتی کشوری در دست اجرای این دانشگاه، گفت: در حال حاضر حدود 88 طرح تحقیقاتی در دست اجراست که انتظار می‎رود این تعداد در سال 94 به 126 طرح و در چشم انداز 1404 به 298 طرح افزایش یابد.

وی تعداد رشته‌های فعال این دانشگاه، گفت: در آغاز تأسیس این دانشگاه 11 رشته تحصیلی در این دانشگاه فعال شد که در حال حاضر به حدود 65 رشته افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود در سال 1404 به 100 رشته افزایش یابد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول