اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

برای مقابله با فساد‌ مقررات اطلاع‌رسانی شود

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: برای مقابله با فساد‌ باید مقررات و دستورالعمل‌ها در ادارات و سازمان‌ها و همچنین قراردادها و پیمان‌ها و توافقات مرتبط با آنها به طرق مختلف اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی شود.

برای مقابله با فساد‌ مقررات اطلاع‌رسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد در نشست شورای هماهنگی نظارت بر امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان اظهار داشت: باید بر اساس ماده سه قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد‌ تمام مقررات و دستورالعمل‌ها و فرآیندهای اجرایی در ادارات و سازمان‌ها و همچنین قراردادها و پیمان‌ها و توافقات مرتبط با آنها به طرق مختلف اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان خاطرنشان کرد: اگر معضل اطلاعات انحصاری یا به تعبیری رانت اطلاعاتی از بین برود، زمینه و بستر بسیاری از جرائم کارکنان دولت از میان می‌رود. 

وی افزود: همچنین در صورتی که دستگاه‌های نظارتی اعم از درون سازمانی و برون سازمانی با همکاری مدیران سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی با تقویت ساز و کارها حداکثر جرائمی که رخ می‌دهد را کشف و مقدمات تعقیب کیفری مرتکب را فراهم سازند، هزینه‌های ارتکاب جرم در محیط اداری افزایش و منافع حاصله از جرم کاهش دارد که این مهم در سالم‌سازی و کاهش جرائم و فساد اداری تأثیر به سزایی دارد.

موحد عنوان کرد: برابر قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد‌ وزارت اطلاعات به عنوان ضابط قوه قضائیه در پیگیری پرونده‌های بزرگ فساد تعیین شده و این امر‌ کمک شایان توجهی در شناسایی و برخورد با مفاسد اقتصادی می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی مدیران بنا به ملاحظات متعدد از جمله منافع و استقلال سازمانی‌، برخی از جرائم و تخلفات کارکنان خود را کتمان و همکاری لازم را با دستگاه‌های نظارتی برای کشف جرم ندارند.

موحد ابراز داشت: این قبیل تلاش‌ها نه تنها کمکی به مقابله با فساد اداری نمی‌کند، بلکه خلاف مصالح و منافع عمومی است.

دادستان کرمان گفت: عملکرد جزیره‌ای سازمان‌ها و برخورد تدافعی با دستگاه‌های نظارتی خود یک مفسده‌ و بر اساس قوانین کیفری مرتکب قابل تعقیب کیفری است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول