اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از چیستی و چگونگی مناظره‌ای با موضوع دفاع مقدس گزارش می‌دهد

کوثری: مناظره برای اطلاع‌رسانی سازنده است/ زیباکلام: مناظره ساری تکراری نبود

خبرگزاری فارس: زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از پایان مناظره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مناظره برگزار شده در ساری را با موضوع مدیریت دفاع مقدس موثر و کم‌نظیر خواندند.

کوثری: مناظره برای اطلاع‌رسانی سازنده است/ زیباکلام: مناظره ساری تکراری نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پس از برگزاری مناظره صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و محمداسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دو طرف مناظره و یکی از برگزار کنندگان این مناظره درباره برگزاری مناظره در ساری پرسیده شد که کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: مناظره اگر برای اطلاع‌رسانی دقیق و تحلیل مسائل پیش برود، بسیار سازنده است.

وی تصریح کرد: اگر مناظره‌ها به صورت مشاجره و مانند برد و باخت باشد نه تنها اثر مناسبی برای مستمعان ندارد، اثر منفی هم می‌گذارد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه انتخاب طرفین مناظره نیز شرط اساسی است، گفت: به ویژه کسانی که در مناظره قرار می‌گیرند باید صبر و تحمل زیادی داشته باشند و مناظره‌ کنندگان پس از بیان نظرات همدیگر را تحمل کنند.

* برگزاری مناظره کار بسیار خوبی بود

این مسئول، دیگر شرط برگزاری مناظره قوی را داشتن اطلاعات قوی دوطرف اعلام کرد و یادآور شد: هدف مناظره‌ کنندگان روشنگری و باز کردن مسائل باشد.

عضو خانه ملت درباره برگزاری مناظره با زیباکلام بیان داشت: برگزاری مناظره کار بسیار خوبی بود.

کوثری انتخاب مجری مناظره در برگزاری هر چه بهتر و قوی‌تر مناظره را موثر اعلام کرد و بیان داشت: مجری مناظره باید بی‌طرف باشد تا بیان مطالب منصفانه صورت گیرد.

وی در ادامه با انتقاد از کمی وقت مناظره در ساری گفت: با توجه به بعد مسافتی که مناظره ‌کنندگان طی می‌کنند باید وقت بیشتری گذاشته شود.

* مطالبی که مطرح شد، حداقل بخشی از مطالب کلیشه و تکراری نبود

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران طرف دیگر مناظره نیز در گفت‌وگو با فارس پس از مناظره با کوثری اظهار داشت: مناظره بسیار مناسبی در ساری برگزار شد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: مطالبی که مطرح شد، حداقل بخشی از مطالب کلیشه و تکراری نبود و بخش عمده‌ای از مناظره باز کردن یک سری مباحث و نگاه‌های جدید در مورد مسئله جنگ بود که به نوع خودش اثرگذار بود.

وی با اشاره به برخی مطالب مطرح شده در مناظره درباره جنگ متذکر شد: با مطالبی که در مناظره درباره جنگ مطرح شد عملکرد مسئولان در دوران جنگ بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول