اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیستمین کارگروه توسعه بخش کشاورزی گلستان تصویب شد

ارائه تسهیلات یک میلیارد تومانی برای احداث 3 کشتارگاه صنعتی در گلستان

خبرگزاری فارس: با توجه به ظرفیت بالای استان گلستان در زمینه پرورش دام، ارائه تسهیلات یک میلیارد تومانی برای احداث سه کشتارگاه صنعتی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان به تصویب رسید.

ارائه تسهیلات یک میلیارد تومانی برای احداث 3 کشتارگاه صنعتی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان در بیستمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان گلستان که عصر امروز با حضور رضا غلامی معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان، مدیران دستگاه‎های اجرایی و مدیران عامل بانک‎های استان برگزار شد، ارائه تسهیلات در بخش بهینه‌سازی دام و طیور، زنجیره‎های طیور، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی مورد موافقت قرار گرفت.

در این کارگروه مقرر شد تا ارائه تسهیلات به کارآفرینان به شرط 30 درصد آورده اولیه انجام گیرد و کارآفرینان به اداره کار متعهد شوند که در قبال اخذ تسهیلات، فرصت‎های شغلی برای بیکاران ثبت‌نام شده در سامانه رصد ایجاد کنند.

همچنین نسبت به برآورد اولیه الگوی کشت ارزان قیمت در استان تاکید و مقرر شد تا بخش آب و خاک کشاورزی با توجه به شرایط منطقه، الگوی کشت مناسبی تدوین کند.

بر اساس مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی استان، مسئولیت تامین آب 3 هزار هکتار از اراضی حوزه اترک بر عهده کفش‌گیری مدیر آب و خاک استان قرار گرفت و در خصوص احداث دو آب‎بندان نیز مقرر شد تا یک تیم کارشناسی نسبت به برآورد هزینه در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

در این کارگروه به شتاب بخشی استفاده از ظرفیت‎های کشاورزی تاکید و بنا شد امکان تامین آب، تعیین استعداد و فعالیت‎های قابل اجرا در عرصه یک‎هزار و 500 هکتاری گمیشان «اترک شش» با حضور نمایندگان آب منطقه‎ای، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین مصوب شد تا اداره کل منابع طبیعی تا سقف 50 هزار هکتار از عرصه‎های ملی و دولتی را استعدادیابی کند و در راستای امکان و یا عدم امکان تامین آب پیگیری‎های لازم صورت پذیرد.

در این کارگروه مقرر شد موضوع تفاهمنامه جدید وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در خصوص اولویت‎های طرح توسعه مورد بررسی قرار گیرد.

از دیگر مصوبات این کارگروه بررسی آخرین وضعیت پرونده‎های مربوط به مجتمع گلخانه قربان‎آباد طی جلسه‎ای با حضور کارشناسان راه و شهرسازی، بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بود.

برنامه و زمان‌بندی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سد گلستانِ یک، تنظیم و گلستان به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح معرفی شد.

در این کارگروه بررسی آخرین وضعیت پرونده‎های معرفی شده به بانک مورد تاکید قرار گرفت، همچنین مقرر شد تا شهرستان‎ها نسبت به اعلام نیاز و اولویت‎های مربوط به دامپزشکی و معرفی افراد واجد شرایط و رسیدگی به تصویب پرونده‎ها اقدام کنند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول