اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

فوتی‌های تصادف رانندگی در مازندران به 7700 نفر رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد: فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در هفت سال گذشته در مازندران به 7 هزار و 730 نفر رسید.

فوتی‌های تصادف رانندگی در مازندران به 7700 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران،  علی عباسی با بیان آمار 7 هزار و 730 نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی از سال 1384 تا 1390 در مازندران بیان داشت: از این تعداد سال 84 با یک‌هزار و 479 نفر بیشترین تعداد فوتی و سال گذشته با 892 نفر کمترین تعداد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را داشته است که کاهش معادل 40 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه خودرو و سفر مسافران به این استان ابراز داشت: در سه ماهه تابستان که اوج سفر‌های تابستانی است 2 هزار و 428 نفر طی این هفت سال بر اثر تصادف فوت کردند که 31 درصد کل فوتی‌ها را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: در بخش جاده‌های برون‌شهری، فوتی‌ها از 246 نفر در تابستان 84 به 199 در سال گذشته رسید که 19 درصد کاهش یافته است.

عباسی اضافه کرد: تصادفات درون‌شهری در مدت مشابه از 183 نفر فوتی به 59 نفر در سال 90 رسید که 67 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه از کل فوتی‌ها یک سوم آن در فصل تابستان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: سیر نزولی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی این نوید را می‌دهد که با  رعایت قانون توسط رانندگان و تلاش بیشتر ادارات مرتبط راه و شهرسازی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و... شاهد کاهش بیشتر تصادفات رانندگی باشیم.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول