اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته گردشگری

کمپ گردشگری مزار بلنجیر خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته گردشگری کلنگ پروژه گردشگری مزار بلنجیر خراسان جنوبی بر زمین خورد.

کمپ گردشگری مزار بلنجیر خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه کمپ گردشگری مزار بلنجیر این استان اظهار کرد: مزار بلنجیر یکی از اماکن گردشگری مذهبی شهرستان خوسف خراسان جنوبی است که در تمام ایام سال دارای زائر است.

محمدرضا رضایی یادآور شد: طی سال گذشته درختان کهنسال بنه این مزار با شماره 156 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی در ارتباط با این پروژه تصریح کرد: مساحت این طرح 2 میلیون و 500 هزار متر مربع است و با اختصاص اعتباری 160 میلیون تومانی، توسط معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های این اداره کل در مدت یک سال احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هدف از ایجاد این کمپ را تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز گردشگری عنوان کرد.

رضایی افزود: روستای بلنجیر در فاصله 72 کیلومتری شمال غربی بیرجند و در فاصله 60 کیلومتری خوسف از مسیر آرک و 80 کیلومتری از مسیر خور در ارتفاعات بلنجیر بر سر راه ارتباطی خوسف به شهرستانهای قاینات، سرایان و فردوس واقع شده است.

*افتتاح فاز نخست مجتمع خدمات رفاهی و پذیرایی طلوع درح

وی از افتتاح فاز نخست مجتمع خدمات رفاهی و پذیرایی طلوع درح شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: این مجتمع خدمات بین راهی شامل جایگاه سوخت بنزین و گازوئیل، رستوران، سرویس بهداشتی و دفتر مخابراتی است که در فاز نخست رستوران آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: فاز نخست این مجتمع خدمات رفاهی و پذیرایی با اختصاص تسهیلات بانکی، توسط بخش خصوصی احداث شده و در کنار محور ترانزیتی درح به کشور افغانستان (پایانه مرزی ماهیرود) قرار دارد.

رضایی گفت: هدف از راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی در راستای توسعه گردشگری و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران است.

وی با بیان اینکه بازدید از موزه‌های سطح استان طی هفته گردشگری رایگان است، ادامه داد: خراسان جنوبی درحال حاضر دارای 12 موزه فعال است.

*افتتاح 2 موزه مردم‌شناسی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: دو موزه در هفته گردشگری امسال در سطح خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

رضایی تصریح کرد: موزه مشارکتی مردم‌شناسی در محل خانه اعتمادی‌نیا در بافت تاریخی بیرجند (خیابان شهدا) و دیگری موزه مردم‌شناسی در بنای تاریخی حمام خیروز در شهر فردوس که در مجموع بالغ بر650  میلیون تومان برای راه‌اندازی و بهره‌برداری این موزه‌ها هزینه شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در سطح خراسان جنوبی، برپایی نمایشگاه عکس گردشگری و اکوتوریسم در سالن شهرداری بیرجند با تاکید بر گردشگری کویر، برگزاری تورهای بیرجند گردی و استان‌گردی، تقدیر از فعالان حوزه گردشگری، حضور فعال در نمایشگاه اقوام ایرانی در کاخ سعدآباد تهران و ده‌ها برنامه فرهنگی متنوع در طول این هفته در سطح این سطح استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: سازمان جهانی جهانگردی شعار امسال روز جهانی جهانگردی را گردشگری و انرژی پایدار و تقویت توسعه پایدار اعلام کرده است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول