اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی خبر داد

وجود مرتفع‌ترین تپه‌های ماسه‌ای کشور در کویر دهسلم نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از وجود مرتفع‌ترین، وسیع‌ترین و زیباترین تپه‌های ماسه‌ای کشور در کویر دهسلم نهبندان خبر داد.

وجود مرتفع‌ترین تپه‌های ماسه‌ای کشور در کویر دهسلم نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدرضا رضایی در بازدید از مناطق گردشگری کویر دهسلم نهبندان و ایجاد کمپ گردشگری در این منطقه اظهار داشت: خراسان‌جنوبی از جمله استان‌های توریستی و گردشگری کشور به حساب می‌آید و دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی از جمله کویرهای زیبا و بکر است.

وی خراسان‌جنوبی را جزو استان‌های مستعد کویرنوردی در کشور دانست و تصریح کرد: جذب توریست‌های داخلی و بین‌المللی در دستور کار این اداره‌کل برای کویرهای استان قرار داشته و دارد.

*کویر دهسلم نهبندان از مهم‌ترین مناطق کویری و گردشگری کشور و جهان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: برای ایجاد سایت و کمپ گردشگری در کویر دهسلم نهبندان اقدامات اولیه و مطالعات لازم انجام شده و در این راستا از کویرنوردان تخصصی نیز استفاده شده و می‌شود و نتیجه این بررسی‌ها در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه کویر دهسلم نهبندان از مناسب‌ترین، مهم‌ترین و زیباترین مناطق کویری و گردشگری ایران و جهان به شمار می‌رود، افزود: زیرساخت‌های لازم برای مبدل شدن این منطقه به یک منطقه گردشگری و توریستی آماده است و فقط باید در بحث تبلیغات و شناساندن این منطقه بکر به مردم و به ویژه توریستان و گردشگران تلاش کنیم.

وی یادآور شد: درصدد هستیم تا علاوه بر ایجاد کمپ و سایت گردشگری در این منطقه نیز کلاس‌های آموزشی متعددی را برای مردم روستاهای اطراف این منطقه برگزار کنیم تا مردم با فرهنگ برخورد با توریست‌ها و گردشگران آشنا شوند.

*ارتفاع تپه‌های ماسه‌ای کویر دهسلم نهبندان بیش از 200 متر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: توریستان و گردشگران در بازدیدهای خویش از مناطق گردشگری بیشتر می‌خواهند با فرهنگ مردم مختلف آشنا شوند، لذا کلاس‌های آموزشی نیز در همین راستا برای مردم روستایی برگزار می‌شود.

رضایی از وجود مرتفع‌ترین، وسیع‌ترین و زیباترین تپه‌های ماسه‌ای کشور در کویر دهسلم نهبندان خبر داد و گفت: این تپه‌های ماسه‌ای در جنوب‌شرق روستای دهسلم نهبندان، خراسان‌جنوبی واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این تپه‌های ماسه‌ای، مابین استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان واقع شدند، اظهار داشت: این تپه‌ها به در ازای حدود 162 کیلومتر و ارتفاع بیش از 200 متر هستند و پهنای آنها بیش از 52 کیلومتر است.

*4 کویر بکر و زیبا در خراسان‌جنوبی برای گردشگری وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یادآور شد: وسعت این تپه‌های ماسه‌ای بیش از 15 هزار کیلومترمربع است.

رضایی تصریح کرد: در سه فصل پاییز، زمستان و بهار گردشگران، توریست‌ها و علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند از این تپه‌های ماسه‌ای بازدید کنند.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی دارای چهار کویر معروف در شهرستان قاینات، سرایان، بشرویه و نهبندان است، ادامه داد: هر کدام از این کویرها دارای شاخص‌ها و شرایط کاملاً متفاوت و استعدادها و پتانسیل‌های خاصی هستند.

*جذب توریست بین‌المللی برای معرفی کویر یکی از رسالت‌های ما است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی افزود: با شناساندن و تأمین زیرساخت‌های لازم گردشگری از جمله کمپ، در این چهار کویر می‌توانیم زمینه جذب گردشگران را به خوبی در این استان فراهم آوریم تا هر توریستی که از هر دروازه استان وارد خراسان‌جنوبی می‌شود بتواند در ارتباط با تمامی کویرهای استان اطلاعات لازم را داشته و با آنها ارتباط برقرار کند.

رضایی در ارتباط با تأمین زیرساخت‌های لازم در منطقه گردشگری دهسلم نهبندان اظهار داشت: با کمک و مساعدت مالی فرماندار این شهرستان در سال آینده و اعتبارات ملی که توسط این اداره‌کل جذب می‌شود سعی می‌کنیم این شرایط را در این منطقه فراهم آوریم.

وی یکی از رسالت‌های اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشور و به تبع آن اداره کل استان را در زمینه معرفی و شناساندن کویر و سایر جاذبه‌های گردشگری، جذب توریست‌ها و گردشگران بین‌المللی عنوان کرد.

*صنعت گردشگری یک صنعت اقتصادی برای خراسان‌جنوبی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هر چند در استان‌های دیگر کشور، جنگل و دریا جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود، گفت: اما استان ما نیز دارای کویرهای بکر و عالی است که می‌تواند مورد بازدید توریست‌ها و گردشگران واقع شود.

رضایی تصریح کرد: صنعت گردشگری و توریست می‌تواند در این استان و شهرستان نهبندان به عنوان یک صنعت اقتصادی جای پای خویش را باز کند و فقط در این زمینه باید تلاش و اطلاع‌رسانی گسترده صورت گیرد و جاذبه‌های طبیعی به ویژه کویر دهسلم نهبندان باید بیشتر از گذشته شناسانده و معرفی شوند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول