اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

آمار مسافران نوروزی روزانه به ستاد سفر منعکس شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: آمار مسافران نوروزی باید به صورت روزانه به دبیرخانه ستاد دایمی تسهیلات سفر استان منعکس شود.

آمار مسافران نوروزی روزانه به ستاد سفر منعکس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی، محمدرضا رضایی اظهار داشت: بحث آمار در ستاد تسهیلات از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که تمام تلاش‌ها و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ستاد در غالب نمودارهای آماری منعکس خواهد شد.

وی افزود: آمارها باید به واقعیت نزدیک باشند و به صورت روزانه به دبیرخانه ستاد استان به شماره 4440901-0561 اعلام و ارسال شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی نیز گفت: روش علمی دقیقی برای آمارگیری مسافران و گردشگران تاکنون اعمال نشده و روشی که در همه جا استفاده می‌شود، روش نمونه‌گیری است.

مرتضی عربی آمار مسافران ورودی را شامل خودروهای شخصی، قطار (در بشرویه)، اتوبوس و وسایل هوایی دانست.

وی تصریح کرد: آمار مسافران مقیم نیز شامل مسافرانی است که در مراکز اقامتی (هتل و مهمانپذیر)، مدارس آموزش و پرورش و سایر مکان‌ها مثل چادر و کمپ اقامت دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تأکید کرد: هرگونه آمار و اطلاعات مرتبط با ستاد سفر اعم از تصادفات، شکایات، بازدیدها و مسافران ورودی به دبیرخانه ستاد استان، هر روز تا ساعت 8 صبح ارسال شود.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌جنوبی نیز از نصب 14 دستگاه آنلاین تردد شمار در تمامی محورهای ورودی و مواصلاتی استان خبر داد.

محمدمهدی حسینی گفت: در نوروز 91 آمارهای تخصصی ورودی در سه شاخص خودروهای سواری، سنگین و نیمه سنگین توسط این دستگاه‌ها ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی آمارهای جاده‌ای ستاد دایمی تسهیلات سفر استان، توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اخذ و به دبیرخانه ستاد ارسال خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی نیز گفت: پوشش امدادی هلال‌احمر در جاده‌ها 12 پایگاه امداد ثابت و سه پایگاه سیار است.

محمدرحیم شهریاری افزود: 16 پایگاه مسافری راهنمای نوروزی در ایام نوروز در استان مستقر خواهد شد که توزیع نقشه و بروشور و راهنمایی مسافران را برعهده می‌گیرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز از آمادگی مدارس برای اسکان مسافران خبر داد.

علیرضا صدرایی گفت: اطلاعات 15 درصد مدارس در سایت این اداره کل قرار دارد و در مدارس برای فرهنگیان تخفیف ویژه و یک وعده غذای گرم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کلاس‌های مدارس در سه گروه الف، ب و ج با قیمت‌های مشخص و مناسب برای قشر فرهنگیان، کارمندان دولت و آزاد آماده و مهیا شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: راهنمای مسیرهای منتهی به اسکان مدارس تعطیلات نوروز، نیز در سطح استان تهیه و نصب می‌شود.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول