اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اتمام 90 درصد آواربرداری در مناطق زلزله‌زده / تمام روستاها پاکسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌خوشبختانه با گسیل امکانات کشوری به منطقه زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی بالای 90 درصد آواربرداری در روستاها به اتمام رسیده و در عرض یک هفته تمام روستاها پاکسازی می‌شوند.

اتمام 90 درصد آواربرداری در مناطق زلزله‌زده / تمام روستاها پاکسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، احمد مجیدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده ارسباران در گفت‌وگو با خبرنگاران از بسیج امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات اداره کل راه و شهرسازی 26 استان کشور برای کمک به آواربرداری در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خبر داد.

وی گفت: خوشبختانه با گسیل امکانات کشوری به منطقه زلزله‌‌زده آذربایجان‌شرقی بالای 90 درصد آواربرداری در روستاها به اتمام رسیده و در عرض یک هفته تمام روستاها پاکسازی می‌شوند.

عضو ستاد مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ماشین‌آلات این وزارتخانه پس از فارغ شدن از امر آواربرداری هم‌اکنون به کمک بنیاد مسکن در محل مصالح به خصوص شن و ماسه مورد نیاز اماکن شتافته‌اند.

وی افزود: این وزارتخانه در کنار این کارها برنامه‌ریزی کرده تا تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستاهای آسیب‌دیده از زلزله را در حوزه فعالیت خود قرار دهد و ساخت اماکن روستایی در قالب نوسازی و طرح هادی طراحی شده قرار گیرد.

مدیر‌عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: وزارت راه و شهرسازی یکی از اعضای فعال ستاد مدیریت بحران کشور است که از 14 کارگروه تخصصی این ستاد مدیریت سه کارگروه بر عهده این وزارتخانه  است.

وی بررسی زلزله، لغزش لایه‌های زمین و گسل‌های موجود تا مطالعه وضعیت گذشته و حال مناطق زلزله‌زده، بررسی و تحلیل سازه‌های آسیب‌دیده این مناطق را با همراهی اکیپ‌های کارشناسی تخصصی از برنامه‌های کاری این کارگروه برشمرد. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول