اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی استان‌ها:

مدیریت بحران تهران به شهرداری سپرده شده است/ مسئولان از تجربیات مناطق زلزله‌زده استفاده کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: به علت توانمندی شهرداری تهران، مدیریت بحران این کلانشهر به شهرداری سپرده شده است.

مدیریت بحران تهران به شهرداری سپرده شده است/ مسئولان از تجربیات مناطق زلزله‌زده استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، مهدی چمران ظهر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده اهر اظهار کرد: برای تسهیل و ارائه مجوز به شهرداری‌های کلانشهرها و سایر شهرداری‌ها در جلسه اخیر شورای عالی استان‌ها مصوب شده که شهرداری‌ها با تمام امکانات به مناطق زلزله‌زده کمک کنند.

وی افزود: در این راستا به کلانشهر تهران مجوز داده شده است، 40 میلیارد ریال نیز علاوه بر کمک‌های نقدی و جنسی همکاران کلانشهرها و شهرداری‌های مناطق به امر بازسازی مناطق زلزله‌زده کمک کند.

این مسئول اظهار امیدواری کرد؛ شهرداری‌ها و شوراها با برنامه‌ریزی مناسب در بازسازی مناطق زلزله‌زده به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند و در امر بازسازی مشارکت جدی کنند.

چمران نقش شوراها را در امر تعامل، هماهنگی و مشارکت مردم در امور عام‌المنفعه بسیار مهم توصیف کرد و افزود: شوراها به عنوان نمایندگان واقعی مردم نقش اساسی در این زمینه دارند و می‌توانند به عنوان نمایندگان مردم نقش خود را در آبادانی و جذب مشارکت‌های مردمی به خوبی ایفا کنند.

رئیس شورای شهر تهران وقوع این‌گونه حوادث را فرصتی مناسب برای ارائه مدیریت در بحران‌ها دانست که در این راستا به علت توانمندی شهرداری تهران، مدیریت بحران کلانشهر تهران به شهرداری سپرده شده و در این امر بسیار فعال است و حضور موثر اعضای این ستاد در منطقه زلزله‌زده می‌تواند علاوه بر کمک موثر به مسئولان منطقه زلزله‌زده به عنوان تجربیات موثر در بحران‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تلاش‌های انجام شده در ساخت و ساز مناطق روستایی و امداد رسانی در این مناطق را قابل توجه عنوان کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم در یک حرکت جهاد‌گونه به یاری آسیب‌دیدگان بشتابیم و تا رسیدن فصل سرما سرپناه مناسبی برای اهالی آسیب‌دیده فراهم کنیم.

وی حجم عملیات بازسازی را وسیع عنوان کرد و خواستار همراهی و همکاری مردم، خیّران و مسئولان در این زمینه شد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول