اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی اعلام کرد

9670 میلیارد ریال خسارت به مناطق زلزله‌زده / تعداد زلزله‌های ارسباران به 2492 مورد رسید

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی از خسارت وارده به مناطق زلزله‌زده اسباران به مبلغ 9670 میلیارد ریال خبر داد و گفت: تاکنون دو هزار و 492 پس‌لرزه در مناطق زلزله‌زده به وقوع پیوسته است.

9670 میلیارد ریال خسارت به مناطق زلزله‌زده / تعداد زلزله‌های ارسباران به 2492 مورد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، خلیل ساعی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور و استان در اهر گفت: براثر وقوع زلزله در آذربایجان‌شرقی تاکنون دو هزار و 492 پس‌لرزه در مناطق زلزله‌زده به وقوع پیوسته که در اثر این حادثه 418 روستای مناطق اهر، هریس، ورزقان، تبریز و کلیبر خسارت دیده‌اند و 305 روستا تحت تأثیر این زلزله قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در این زلزله با نفی برخی آمارهای متعدد که از سوی برخی مراجع صورت گرفته است، افزود: در زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی 229 فوتی در مناطق زلزله‌زده داشتیم که از این تعداد 112 نفر مربوط به شهرستان هریس، 74 نفر مربوط به ورزقان، 43 نفر نیز مربوط به شهرستان اهر است.

ساعی ادامه داد: تعداد مصدومان نیز یک‌هزار و 380 نفر است که در زمان حادثه به بیمارستان‌های استان و استان‌های همجوار منتقل و اکثراً درمان و مرخص و تعداد اندکی نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی گفت: از محل اعتبارات و تسهیلات بانکی و بلاعوض مبلغ 7410 میلیارد ریال برای هزینه مناطق زلزله‌زده در اختیار استان قرار گرفته که در امر بازسازی اماکن دامی و روستایی و سایر امور هزینه می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول