اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد

کتابخانه عمومی شهرک چرام راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی، کتابخانه عمومی شهرک چرام به همت کمیته امداد راه‌اندازی شد.

کتابخانه عمومی شهرک چرام راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز طی آیینی کتابخانه شهرک چرام با همت کمیته امداد امام خمینی این شهرستان و همکاری مؤسسه عترت فاطمی افتتاح شد.

در حاشیه این آیین، علی‌حسن مظاهری اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه امروزه یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی چرام با بیان اینکه تاکنون مطالعه و کتابخوانی وضعیت مطلوبی در جامعه نداشته است، عنوان داشت: باید اقدامات فرهنگی لازم برای ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه صورت بگیرد.

وی خانواده را عامل بسیار مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: نقش خانواده در ترویج فرهنگ کتابخوانی چشمگیر است.

این مسئول با اشاره به راه‌ها و شیوه‌های کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه‌نویسی کتاب‌ها می‌تواند منجر به گرایش افراد به مطالعه شود.

مظاهری با بیان اینکه باید با برداشتن گام مؤثری که مردم را به طرف کتاب و کتابخوانی ترغیب می‌کند در این راستا تلاش کرد، متذکر شد: کتابخانه روستای کره شهبازی چرام با ذخیره 2 هزار و 500 جلد کتاب در فضای محوطه مسجد شهدای شهرک راه‌اندازی شده است.

وی راه‌اندازی این کتابخانه را با موضوعات علمی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین و بهترین راه‌های افزایش اطلاعات عمومی مطالعه کتاب بوده که همین زمینه‌ساز گام‌های بعدی برای رفع نیاز می‌باشد.

مدیر کمیته امداد چرام با بیان اینکه باید مردم را به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کرد، یادآور شد: اگر فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه ما رونق پیدا کند و علاقه‌مندان زیادی به آن روی آورند باعث توسعه و گسترش کشور و سرفرازی ملت و جامعه خواهد شد.

مظاهری در پایان از مسئولان خواست تا با مساعدت خود اسباب رونق این کتابخانه شوند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول