اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت امسال صورت گرفت

افتتاح 68 کتابخانه در کانون‌های مساجد فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: همزمان با دهه کرامت در سال جاری 68 کتابخانه در مساجد نقاط مختلف استان تجهیز، تاسیس و راه‌اندازی شده است.

افتتاح 68 کتابخانه در کانون‌های مساجد فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های هنری فرهنگی مساجد استان فارس، رضا باقری در مراسم افتتاح کتابخانه مسجد ابوالفضل (ع) روستای فاروق شهرستان مرودشت اظهار داشت: این اقدام در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر اینکه کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی در مردم به ویژه جوانان تبدیل شود و نیز افزایش فضاهای کتابخانه‌ای و سرانه مطالعه در بین مردم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها می‌توانند یکی از پل‌های ارتباطی بین نوجوانان و جوانان با مساجد باشند و آنها با حضور در فضای معنوی و استفاده از منابع موجود می‌توانند به مدارج معنوی و علمی بالایی برسند.

باقری با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و استفاده اعضاء از منابع موجود بیش از 100 هزار کتاب به کتابخانه‌های مساجد اهداء شده است و کتابداران کتابخانه‌های مساجد فارس نیز طی برگزاری دوره‌های آموزشی با روش‌های نوین کتابداری، رده‌بندی کردن کتاب‌ها و همچنین تبیین روش‌های جذب اعضای کانون‌های مساجد به کتابخانه‌ها آشنا شده‌اند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: هم‌اکنون 361 کتابخانه به همت مدیران و کتابداران کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد این استان فعالیت دارند که برخی از آن‌ها در دو یا سه شیفت به علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان خدمات ارائه می‌دهند.

باقری ادامه داد: فعالیت کتابخانه‌های مساجد به اوقات فراغت فصل تابستان محدود نمی‌شود و این کتابخانه‌ها در تمام فصول سال برای خدمت‌رسانی آمادگی دارند و نوجوانان و جوانان بسیاری با حضور در کتابخانه‌ها از سالن قرائتخانه و فضای معنوی حاکم بر آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول