اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 40

حدیدی: همدان تجربه خوبی در برگزاری جشنواره تئاتر کودک دارد

خبرگزاری فارس: آهنگساز نمایش «تا آن جا که او به یاد داشت» معتقد است همدان دارای تجربه خوبی در برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است که امسال نیز قطعاً از این تجارب برای برگزاری مطلوب‌تر آن استفاده خواهد کرد.

حدیدی: همدان تجربه خوبی در برگزاری جشنواره تئاتر کودک دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، شاهین حدیدی، میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان توسط همدان را مطلوب دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه موسیقی تئاتر کودک و نوجوان باید کاربردی و دارای سبک اجرایی به روز باشد، ادامه داد: به طور قطع بهره‌مندی از این مهم می‌تواند در تأثیرگذاری نمایش بر روی مخاطب نقش قابل توجهی را ایفا کند.

این آهنگساز نمایش گفت: موسیقی مانند سایر بخش‌های تئاتر کودک و نوجوان یکی از عناصر تأثیرگذار در القای مفاهیم به مخاطب است و از این بعد باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: آهنگ‌ها و موسیقی‌هایی که برای نمایش کودک و نوجوان به کار می‌رود باید طوری باشد که بتواند خود را با این نسل وفق داده و بر روی مخاطبش تأثیرگذار باشد.

حدیدی تجربه‌اندوزی را باعث ارتقای کیفیت برای ارائه کارهای بعدی دانست و ابراز داشت: نوع به کارگیری موسیقی اعم از شاد، مفهومی و... به تناسب نمایش و همچنین مخاطب آن متفاوت است و در نمایش‌های کودک و نوجوان باید به این نکته توجه شود.

به گفته وی به کارگیری موسیقی به تناسب متن نمایش و مخاطب آن تولید می‌شود و در هر موقعیتی می‌تواند دارای تأثیرات نسبی باشد.

این آهنگساز نمایش کودک با اشاره به علایق و دیدگاه‌های متفاوت کودکان و نوجوانان نسل امروز تأکید کرد: انتقال مفاهیم از طریق تئاتر و نمایش‌ باید بر اساس این موضوع مد نظر باشد تا بتوانیم آثار خوبی را شاهد و ناظر باشیم.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16 تا 22 مهرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول