اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ادبی و هنری اداره کل ارشاد فارس:

تئاتر سیاه‌بازی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور ادبی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برخی گمان می‌کنند که تئاتر به سیاه‌بازی و برنامه‌های جنگ شادی محدود می‌شود.

تئاتر سیاه‌بازی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی ثابت بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تئاتر هنری آمیخته با اندیشه است و باید بازگو‌کننده مسائل اجتماعی باشد.

وی افزود: در شرایطی که هجمه فرهنگی علیه کشورمان با شدت و قوت جریان دارد هنر تئاتر می‌تواند خوراک اندیشه سالمی برای جوانان فراهم کند و با تلطیف فضای جامعه، توطئه‌های دشمن را خنثی سازد.

ثابت اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف می‌توانند با حمایت از هنر مانع گرایش جوانان به ماهواره و فضاهای ناسالم شوند.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه می‌تواند بخشی از نذورات فرهنگی را به تئاتر مذهبی و تعزیه اختصاص دهد.

ثابت افزود: معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز در ایجاد تعامل با هنر تئاتر سعی وافری دارد اما این حمایت‌ها کافی نیست.

وی ادامه داد: بارها درباره مشکلات تئاتر این استان با مسئولان جلسه گذاشته‌ایم و حتی تقاضا کردیم اعضای شورای شهر در یک جلسه تمرینی در سالن لایق تالار حافظ حضور پیدا کنند تا از نزدیک ببینند که هنرمندان در چه شرایط نامساعد و گرمای نفس‌گیری به تمرین مشغول هستند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان فارس نیز در این نشست گفت: این صحیح نیست که یک هنرمند تئاتر بعد از سه ماه تمرین 100 هزار تومان دستمزد بگیرد و در تالار ابوریحان چند مار پیدا و معدوم شود.

حسین قهرمانی افزود: خانه فرهنگ پارک آزادی که می‌توانست مامن هنرمندان تئاتر باشد و اوقات فراغت سالمی را برای جوانان رقم بزند در حال حاضر به انبار بیل و کلنگ بدل شده است.

قهرمانی تصریح کرد: سالن تئاتر ایران در خوابگاه دانشجویی قدس استانداردترین سالن کف تئاتر منطقه است و در شرایطی که بسیاری از سالن‌های موجود از نظر تهویه، بهداشت، صدا، نور و ... مشکل دارند این سالن بدون استفاده باقی‌مانده است.

وی ادامه داد: مواردی بوده که ما دانش‌آموزان مدرسه‌ای را برای تئاتری دعوت کرده‌ایم اما آموزش و پرورش مانع حضور محصلان شده است.

قهرمانی افزود: حاضریم با نمایشنامه مورد نظر خود آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان برنامه‌هایی را اجرا کنیم.

به گفته وی، در صورتی که فضاهای شهری و بیلبورد تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی تئاتر با تخفیف در اختیار هنرمندان قرار بگیرد مردم استقبال می‌کنند چرا که بارها در مواردی دیده‌ایم که با اطلاع‌رسانی درست، سالن‌ها ظرفیت خیل مشتاقان را نداشته است.

قهرمانی ادامه داد: تئاتر فارس مانند تیم‌های ورزشی که بازیکن می‌سازند و صادر می‌کنند به سکوی پرتاب و مهاجرت هنرمندان بدل شده است در حالی که اگر این مشکلات برطرف شود هنرمندان در دیار خود باقی می‌مانند.

وی اضافه کرد: هنر از اصلی‌ترین مولفه‌های رونق اجتماع و افزایش روحیه عمومی و جذب گردشگر بوده است و ظرفیت عظیم هنرمندان تئاتر فارس تاکنون بالفعل نشده چرا که حمایت‌هایی که از تئاتر فارس می‌شود، کم است.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول