اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 32

امرایی: نگاه تخصصی بخش تئاتر خیابانی توجه به مخاطبان کودک است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: با توجه به نگاه تخصصی جشنواره به تئاتر کودک و نوجوان، امسال در حوزه نمایش خیابانی شاهد هستیم بیشتر آثار رسیده مربوط به گروه سنی کودک بود.

امرایی: نگاه تخصصی بخش تئاتر خیابانی توجه به مخاطبان کودک است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مجید امرایی اظهار داشت: با توجه به نگاه تخصصی جشنواره امسال به تئاتر کودک و نوجوان بیشتر آثار در حوزه نمایش خیابانی مربوط به گروه سنی کودک بود با این حال چون امسال برای اولین بار نمایش‌های این دو گروه سنی از هم جدا و نمایش خیابانی هم به جشنواره اضافه شده بود نمی‌توان انتظار زیادی داشت، اما در دوره‌های بعد با نگاه تخصصی‌تری می‌توان این بخش‌ها را دنبال کرد.

وی در خصوص سطح کیفی آثار این بخش گفت: آثاری که انتخاب شدند در قیاس با هم پذیرفته شدند؛ نمایش‌های منتخب در قیاس با دیگر نمایش‌ها سطح کیفی بالاتری داشتند. نمایش‌های کودک و نوجوان در بخش خیابانی از سطح مطلوبی برخوردار بودند که گاهی برای انتخاب آثار کار به بحث و تحلیل می‌کشید.

این فعال تئاتر خیابانی با اشاره به شرکت نمایش‌های خیابانی در جشنواره امسال تأکید کرد: یکی از حسن‌های جشنواره امسال این است که بخش تئاتر خیابانی هم به دیگر بخش‌های جشنواره اضافه شد و این کار فقط با تعامل مدیران جشنواره با دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی صورت گرفت. به دلیل محدودیت سالن‌های نمایشی، تئاتر خیابانی ظرفیت بالایی برای به اجرا درآوردن نمایش‌های مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان را دارد.

امرایی ابزار امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره آغاز خوبی برای تولید تئاتر خیابانی کودک و نوجوان باشد و در دوره‌های بعد جشنواره امکانات بیشتری در فضاهای مختلف مانند مدارس برای اجرای نمایش خیابانی کودک و نوجوان فراهم شود.

به گفته وی، 25 درصد آثاری که در دفتر تولید تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی تولید می‌شوند برای مخاطب کودک و نوجوان است که برگزاری جشنواره می‌تواند عاملی برای افزایش این تولیدات باشد.

این فعال تئاتر خیابانی از اهالی نمایش کودک و نوجوان درخواست کرد، نمایش‌های خیابانی خود را برای اجرای عمومی به این دفتر معرفی کنند و در صورتی که مقالات تالیفی و پژوهشی هم در این زمینه دارند می‌توانند برای انتشار آنها از طریق دفتر تئاتر خیابانی اقدام کنند. 

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 16 تا 22 مهر در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول