اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مسجد‌سلیمان در مجلس:

برنامه جامعی در بخش صنایع کشاورزی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مسجد‌سلیمان در مجلس گفت: هیچ برنامه جامعی برای توسعه صنعت کشاورزی در خوزستان وجود ندارد.

برنامه جامعی در بخش صنایع کشاورزی وجود ندارد

اسماعیل جلیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مسجد‌سلیمان اظهار داشت: نبود صنایع تبدیلی و جانبی در بخش کشاورزی خوزستان باعث شده تا کشاورزان برای استفاده از محصولات خود و فروش آن‌ها به کارخانه‌های معتبر دچار مشکلات بسیار زیادی شوند.

وی با اشاره به اینکه نبود صنایع تبدیلی باعث زیان انباشته کشاورزان می‌شود، تأکید کرد: نبود صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی باعث می‌شود تا کشاورزان تنها به فروش خام محصولات خود بپردازند و بهره‌ای از ارزش افزوده تولیدات نبرند و همین امر سود کشاورزان را از محل فروش محصولات به شدت کاهش می‌دهد.

منتخب مردم مسجدسلیمان در مجلس نهم با اشاره به اینکه در بخش صنایع دچار مشکل زیر‌بنایی هستیم، افزود: جایگاه صنایع استان خوزستان در کشور تبیین نشده است و هیچ طرح و برنامه‌ای در دستور کار قرار ندارد.

جلیلی افزود: خوزستان با داشتن زمینه‌های بسیار مستعدی در بخش کشاورزی می‌تواند جایگاه بهتری در صنایع تبدیلی کشور داشته باشد.

نماینده مردم لالی، اندیکا و مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شهرستان‌های شمالی خوزستان استعدادهای زیادی در بخش کشاورزی و شهرهای جنوبی استان در بخش صنعت دریایی و فرآوری محصولات دریایی دارند ولی در هر دو قسمت این استان، استعدادها و ظرفیت‌‌های اقتصادی بکر و دست نخورده وجود دارد که تاکنون بر روی آنها کاری نشده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان مسجدسلیمان استعدادهای زیادی برای شکوفایی دارد، افزود: در این شهرستان مردم در ابتدایی‌ترین مسائل یعنی کشت و تأمین آب آن دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول