اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

معادل 90 سال اعتبار به خوزستان سرازیر شده است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: از فروش اوراق مشارکت، معادل 90 سال اعتبار ظرف یک سال و نیم به استان خوزستان سرازیر شده است.

معادل 90 سال اعتبار به خوزستان سرازیر شده است

سیدجعفر حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: طبق برنامه نوبتی سفر به شهرهای استان خوزستان، دومین فرصتی است که به شهرستان آبادان سفر کرده و موارد و مشکلات پیش‌روی این منطقه را از شهروندان و مسئولان جویا و در راستای رفع آنها گام برمی‌داریم.

وی افزود: در این سفر پنج طرح را برای ایجاد راهکار مشکلات شهرستان مدنظر قرار داده و مواردی نظیر طرح ستاد توسعه کشاورزی، روش آبیاری در نخلستان‌ها، مشکلات صنایع، بافت فرسوده و عمران شهری در دستور کار قرار داده‌ایم.

* مشکل آبیاری نخلستان‌های آبادان رفع می‌شود

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرح ستاد توسعه کشاورزی آبادان دارای اشکالاتی بوده که امیدوار هستیم تا هفته آینده مشکل پیش‌رو رفع و کار تسریع پیدا کند.

وی اضافه کرد: در این بخش، مشکلات مردم اروندکنار در تغییر روش آبیاری سنتی به آبیاری تحت شبکه و بهره‌برداری از آن است که درصدد هستیم با اقدامات در دستور کار کمبودها رفع و حل شود.

* 3 هزار شغل از گردونه واحدهای صنعتی آبادان خارج شده است

حجازی با اشاره به مشکلات صنایع شهرستان بیان کرد: این شهر دارای صنایع بسیاری بوده که بعد از جنگ ایجاد شده و با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.

وی ادامه داد: معمولاً 50 درصد صنایع این منطقه به دلایلی نظیر عدم مدیریت صحیح، مشکل در پرداخت تسهیلات بانکی و یا فروش بازار با مشکلات ریز و درشتی مواجه هستند.

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: ظرف هفته آینده نشستی با صاحبان صنایع در استان برگزار می‌شود و در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه از یارانه‌ای که دولت به ما تسهیلات می‌دهد می‌توانیم مشکلات صنایع آبادان را رفع کنیم، افزود: با از کار افتادن کار صنایع این منطقه، 3 هزار شغل در آبادان از گردونه خارج شده است.

* عمران شهری آبادان در دستور کار است

حجازی با اشاره به دیگر موضوع مطرح شده در آبادان خاطرنشان کرد: بحث عمران شهری که بسیاری از شهروندان با آن دست به گریبان هستند دیگر مبحثی است که در شهرستان آبادان بررسی و از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این خصوص بازخواست شده است.

وی اشاره کرد: نزدیک به 20 سال است که در این منطقه حفاری صورت می‌‌گیرد و چون منابع محدود بوده و قطره چکانی؛ کنده‌کاری‌ها یکباره تمام نمی‌شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: البته در راستای توسعه شهری و رفع مشکل فاضلاب منطقه با فروش اوراق مشارکت در مرحله اول 60 میلیارد تومان به آبادان و خرمشهر اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی فروش اوراق مشارکت نیز 90 میلیارد تومان به آبادان و خرمشهر وارد و برای رفع مشکل فاضلاب هزینه می‌شود.

حجازی با بیان اینکه با اختصاص اعتبار مذکور معادل 90 سال اعتبار ظرف یک سال و نیم به استان داده شده است، گفت: امیدواریم تا سال 92 و پایان دولت دهم کل فاضلاب منطقه و تصفیه خانه‌ها تمام شود و دیگر موضوعی از حفاری‌های فاضلاب نداشته باشیم.

* بافت فرسوده آبادان نیاز به پیگیری دارد

وی با اشاره به مبحث پیگیری شده در خصوص بافت فرسوده منطقه تصریح کرد: در خصوص بافت فرسوده شهرستان آبادان بررسی‌هایی صورت گرفته و در نهایت لازم است یک‌سری از مسائل و عمران شهری را با وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و با همکاری نمایندگان دنبال و البته یک سری را خودمان در استان رفع کنیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: سال آخر دولت است، اگر نتوانیم طرح‌ها را به سرانجام برسانیم در سال آینده با توجه به فضای انتخاباتی حاکم و تغییرات پیش‌روی دیگر، گلایه‌مندی مضاعف مردم از دولت نهم و دهم رقم می‌خورد.

 انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول