اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس آزمایشگاه‌‌های استاندارد خوزستان خبر داد

اجرای طرح استاندارد سازی گاز اکسیژن بیمارستان‌ها در خوزستان

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد خوزستان از اجرای طرح استاندارد سازی گاز اکسیژن طبی در استان خوزستان و بازدید و بررسی 29 بیمارستان در این خصوص طی پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

اجرای طرح استاندارد سازی گاز اکسیژن بیمارستان‌ها در خوزستان

داوود عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در این بازرسی‌ها دستگاه‌های اکسیژن ساز و سیلندرهای گاز اکسیژن بیمارستان‌ها برای انجام آزمون خلوص مورد ارزیابی کارشناسان این اداره کل قرار گرفت.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد خوزستان افزود: در پنج ماهه نخست امسال، شش دستگاه اکسیژن ساز و 79 سیلندر گاز اکسیژن در بیمارستان‌های خوزستان مورد آزمون و بررسی قرار گرفتند که سه دستگاه اکسیژن ساز با استاندارد مربوطه مطابقت نداشتند.

به گفته عبداللهی در جریان این بازدیدها، همچنین 63 سیلندر گاز اکسیژن نیز از نظر خلوص اکسیژن مغایر با استاندارد ملی مربوطه شناسایی شدند.

این کارشناس اداره استاندارد خوزستان تصریح کرد: آزمون‌های مربوطه بر اساس استانداردهای ملی ایران به شماره‌های 3240 «گاز اکسیژن طبی – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» و 10766 «سیستم تأمین تغلیظ کننده اکسیژن برای استفاده به همراه سیستم لوله کشی گاز طبی» صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: خلوص در سیلندر گاز اکسیژن باید 99 درصد و برای گاز اکسیژن تولید شده در بیمارستان حداقل 90 درصد باشد که اگر کمتر از این حد باشد، عواقب خطرناکی به بار خواهد آمد که بعضا ممکن است منجر به مرگ بیمار شود از این رو، اداره کل استاندارد خوزستان با جدیت موضوع فوق را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول