اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

بخش صنعت آبادان تعیین تکلیف شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: بخش صنعت شهرستان آبادان باید تعیین تکلیف شود.

بخش صنعت آبادان تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از آبادان، سیدجعفر حجازی در جلسه کارگروه آبیاری و زهکشی که با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات پالایشگاه این شهرستان پیرامون مسائل و مشکلات پیش‌روی این زمینه برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان 700 تعاونی وجود دارد که این میزان در ایجاد اشتغالزایی می‌توانند نقش بسیار پررنگی ایفا کنند.

وی افزود: باید اولویت اشتغالزایی در منطقه با افراد تحصیل‌کرده در رشته‌های مورد نیاز و مرتبط باشد زیرا تخصص حرف اول و آخر را می‌زند.

استاندار خوزستان با بیان مستعد بودن این استان در بحث کشاورزی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان افزون بر 5 هزار و 400 بیکار در زمینه کشاورزی و 15 درصد بیکار در زمینه شیلات وجود دارد.

وی اضافه کرد: باید در تعاونی‌ها مطابق با رشته مورد نظر اشتغالزایی، یک تحصیل‌کرده متخصص به‌کار گرفته شود تا عملکرد و قوانین مربوطه اجرایی به نحو احسنت تحقق پذیرد.

حجازی عنوان کرد: البته در این زمینه اولویت با نیروهای بومی تحصیل‌کرده است زیرا این استان نخست باید برای نیروهای بومی خود منطقه اشتغالزایی کند.

 

*مشکل واحدهای صنعتی آبادان برطرف می‌شود

وی در بخش دیگری از گفته‌های خود خطاب به صاحبان شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی که دارای مشکل بوده به استان دعوت می‌شوند و در جلسه‌ای به بررسی و رفع مشکلات آنها پرداخته می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این جلسات با دعوت از بانک‌های عامل و تنظیم صورت‌جلسه موارد و نواقص و کمبودهای موجود این شهرک‌ها ارزیابی و راهکار لازم اندیشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش صنعت شهرستان تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: تنها شش روز دیگر فرصت است که واحدهای صنعتی شهرستان مشکلات خود را بررسی و برای حضور در جلسه استانداری آمادگی پیدا کنند.

 

*تمام تسهیلات بانکی خوزستانی‌ها پرداخت می‌شود

حجازی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم از معاون رئیس جمهور برای استان خوزستان دستور پرداخت تمام تسهیلات بانکی باقیمانده را بگیریم.

وی با بیان اینکه این اقدام تنها به دو استان خوزستان و زنجان تعلق پیدا کرده است، گفت: امروز بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات در زمینه‌های مختلف مشکل ندارند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزایی به بانک‌ها ارجاع و تفکیک شده است، افزود: تاکنون یک‌هزار و 450 طرح منعقد و یک‌هزار و 870 طرح در استان خوزستان تأیید شده است.

وی بیان کرد: طرح‌های نیمه تمام باقیمانده نیز با پیگیری مسئولان و برگزاری جلسات در استانداری بررسی، بازبینی و مشخص می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول