اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جوادآباد:

سفر رئیس جمهور به نیویورک تسخیر رسانه‌های جهانی را به همراه داشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه جوادآباد با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک گفت: در این سفر ایران توانست مهم‌ترین رسانه‌های جهان و منطقه را برای بیان خواسته‌های انقلاب و اندیشه‌های بالنده آن در اختیار بگیرد.

سفر رئیس جمهور به نیویورک تسخیر رسانه‌های جهانی را به همراه داشت

حجت‌الاسلام حسین حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و شرکت در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را مورد اشاره قرار داد و گفت: همان‌طور که می‌دانید سازمان ملل یک تریبون برای ابراز نظر کشورهاست و متأسفانه نوعاً از جنبه تصمیم‌گیری و اثرگذاری خالی است و کارایی سازمان ملل را در این سال‌ها و مشکلاتی که در جهان پیش آمده، مشاهده کرده‌ایم که چگونه بوده است. اما شرکت هر ساله ایران در این مجمع بهانه‌ای است تا رئیس جمهور مواضع خود را از تریبون سازمان ملل و مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های بین‌المللی دارد به اطلاع مردم دنیا برساند.

امام جمعه جوادآباد در ادامه سفر رئیس جمهور به نیویورک را شامل سه بخش عمده دانست و تاکید کرد: یک بخش آن رسمی است که شامل نطق مجمع عمومی و دیدار با سران کشورهای مختلف می‌شود، بخش دیگر آن دیدار با رسانه‌های مختلف غربی به‌ویژه آمریکایی و شخصیت‌های آمریکایی است و بخش دیگر دیدار با ایرانیان مقیم آمریکاست که در فضایی صمیمانه برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک عنوان کرد: تسخیر رسانه‌های جهانی یکی از دستاوردهای این سفر است، یعنی ایران توانست مهم‌ترین رسانه‌های جهان و منطقه را برای بیان خواسته‌های انقلاب و اندیشه‌های بالنده آن در اختیار بگیرد که همین امر و مواضع و شیوه پاسخگویی رئیس جمهور به سئوالات در مجامع مختلف باعث شد این مسأله به تولید قدرت نرم برای ایران تبدیل شود. آن هم در خاک آمریکا و تلاش‌های غرب به اینکه ایران را منزوی کنند.

امام جمعه جوادآباد تردیدسازی در افکار عمومی را از دیگر دستاوردهای این سفر دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور ایران تمام باورهایی که غرب و آمریکا برای افکار عمومی داخل و بیرون از خود ساخته بودند را به چالش کشید و زیر سئوال برد و افکار عمومی را به تردید واداشت.

وی در ادامه بی‌اعتبارسازی آمریکا را از دیگر دستاوردهای این مهم برشمرد و گفت: تئوریسین‌های قدرت نرم بر این باورند که امروزه بسیاری از سیاست‌گذاری‌های جهانی بر سر اعتبار رقابت می‌کنند بنابراین رئیس جمهور ایران مواضع خود را در این چهارچوب متمرکز کرد که رفتارهای دوگانه و غیر اخلاقی و غیر قانونی دولتمردان آمریکایی را به دنیا نشان بدهد و اینکه  مشکلات جهان نتیجه سیاست‌های اتخاذ شده کاخ سفید و رژیم صهیونیستی و انگلیسی است که مقام معظم رهبری در جمع کارکنان نیروهای مسلح و خانواده‌های معظم شهدای منطقه شمال کشور فرمودند «آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس مثلث شر و فساد هستند که مرتب فضا را تاریک نشان می‌دهند.»

حسینی گفت: رئیس جمهور ایران در چند سفر خود به‌طور ویژه رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و موفق شده آن را نزد افکار عمومی به موضوع امنیتی تبدیل بکند.

امام جمعه جوادآباد در پایان تاکید کرد: اصلاح ساختار سازمان ملل به عنوان یک ضرورت جهانی اکنون مورد بحث است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول