اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

مواضع رئیس جمهور قدرت‌های پوشالی جهان را در هم شکست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری گفت: رئیس‌جمهوری در سخنرانی خود در نیویورک مواضع کشورمان را به گوش همگان رساند و قدرت نرم جمهوری اسلامی را در عرصه‌های بین‌المللی بیان کرد و قدرت‌های پوشالی جهان را در هم شکست.

مواضع رئیس جمهور قدرت‌های پوشالی جهان را در هم شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ری اظهار داشت: حفظ صداقت و راستی در تمام اعمال زندگی جزو اساسی‌ترین معیارهای پذیرفته شدن عملکرد انسان در دنیا محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرری ادامه داد: در حال حاضر در سطوح مختلف جامعه شاهد بی‌صداقتی برخی افراد هستیم و این در حالی است که این دنیا سرای گذر است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ تقوا در دوران جوانی گفت: اقشار  مختلف جامعه باید از دوران جوانی با حفظ چشم خود از آفات دنیوی زمینه رعایت تقوای الهی را مهیا کنند. 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا، از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت و آرامش در کشور قدردانی کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و افتخار ملت ایران اسلامی است که با اخلاص جان خود را فدای امنیت و آرامش کشور می‌کند.

امام جمعه شهرری ابراز داشت: تلاشگران این نیرو فداکارانی هستند که نظم و امنیت کشور رهین سخت‌کوشی آنان است و آسایش، ارتقاء و احساس امنیت عمومی در اقصی نقاط کشور به قیمت سلب آسایش خود و خانواده این عزیزان حاصل می‌شود.

وی افزود: هفته نیروی انتظامی، فرصت مناسبی برای مرور و بازنگری فعالیت یک‌ساله این نیرو، تقویت نقاط قوت، رفع نقیصه‌ها و کاستی‌ها و نقاط ضعف آن است و تلاش شبانه‌روزی این عزیزان و ایجاد امنیت و نظم اجتماعی موجب اعتماد و دلگرمی مردم و در نتیجه مشارکت آنان در تحقق اهداف امنیتی کشور خواهد شد و توانمندی و اقتدار بیشتر پلیس را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم مهرماه روز جهانی سالمندان اظهار داشت: فرهنگ استعماری که در زمان شاه حاکم بود و در زمان فعلی نیز بر اغلب کشورها  حاکم است، زدودن شعائر اسلامی و گسستگی خانواده‌ها و جدایی جوانان از سالمندان و تضاد دو نسل قدیم و جدید است.

امام جمعه شهرری تأکید کرد: باید این فرهنگ را که زمینه طرد سالمندان از خانواده را فراهم ساخته است و این دسیسه استعماری را که خلاف وجدان و مذهب ماست، در گورستان اوهام دفن کنیم و نیکی به سالمندان را بیش از پیش سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی در ادامه سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را فریاد عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی ملت ایران دانست و ابراز کرد: رئیس جمهور در سخنرانی‌های خود پیام آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی ملت ایران اسلامی را به گوش جهانیان رساند و ثابت کرد که ملت ایران خواهان صلح و آرامش در جهان است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی تسخیر رسانه‌های جهانی یکی از دستاوردهای این اجلاس بود که رسانه‌ها برای مصاحبه با رئیس جمهوری ایران و بیان دیدگاه‌ها و مواضع ایشان برای توسعه افکار عمومی نوبت می‌گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری در سخنرانی خود در نیویورک مواضع کشورمان را به گوش همگان رساند و قدرت نرم جمهوری اسلامی را در عرصه‌های بین‌المللی بیان کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول