اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کشور خبر داد

بهره‌مندی متقاضیان وام صنایع‌دستی از کمک 500 میلیون دلاری رئیس‌جمهور

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: امسال متقاضیان وام و تسهیلات صنایع‌دستی در استان‌ها از محل کمک 500 میلیون دلاری رئیس‌جمهور به هنرمندان بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی متقاضیان وام صنایع‌دستی از کمک 500 میلیون دلاری رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن صالحی‌مرام بعد از ظهر امروز در سفر به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی و در دیدار با هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان اهر تاکید کرد: امسال تمام این اعتبار جذب و به هنرمندان متقاضی وام و تسهیلات اشتغال در رشته‌های صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از محل این اعتبارات 500 میلیون دلاری به منظور توسعه آموزشگاه‌های صنایع‌دستی به ویژه در شهرستان‌های دارای ظرفیت بالا می‌توان استفاده کرد.

صالحی‌مرام، راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در مراکز استان‌ها را یکی از اولویت‌های معاونت صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود 550 فرمانداری در کشور، دست‌کم باید 550 بازارچه صنایع‌دستی در کشور راه‌اندازی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی و ساخت این بازارچه‌ها چند سال زمان می‌برد، تصریح کرد: با توجه به در اولویت بودن مراکز استان‌ها، به زودی بازارچه صنایع‌دستی تبریز احداث می‌شود.

صالحی‌مرام با اشاره به تدوین اطلس جامع صنایع‌دستی کشور به منظور مشخص کردن وضعیت نسبی ظرفیت‌‌های هر استان و شهرستان‌هایش تشریح کرد: هر رشته‌ای از صنایع‌دستی که در یک منطقه رونق، اصالت، ظرفیت و خواهان بیشتری داشته باشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد امکانات آموزشی خود را به طرف آن رشته سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در رشته‌هایی مانند ورنی‌بافی، نقره‌کاری، چوب و جواهرآلات سنتی سرآمد و توانمند است، افزود: باید سرمایه‌گذاری‌ها را به طرفی سوق دهیم که به طور مثال وقتی گردشگری وارد این استان می‌شود بداند که می‌تواند بهترین ورنی را از شهرستانی مانند اهر تهیه کند. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تاکید کرد: در عین حال که نباید صنایع‌دستی یک منطقه و یا شهرستان را تک محصولی کرد اما باید هر منطقه را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به قطبی از صنایع‌دستی در کشور تبدیل کرد.

صالحی‌مرام با تاکید بر اینکه صنایع‌دستی می‌تواند تبدیل به نقطه‌ قوت کشور و جایگزینی برای درآمدهای نفتی شود، افزود: امروز باید در حوزه صنایع‌دستی و به ویژه صادرات آن سرمایه‌گذاری‌های جدی صورت گیرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با همراهی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی طی سفری دو روزه به آذربایجان‌شرقی، از مناطق زلزله‌زده این استان بازدید کرد و با هنرمندان شهرستان اهر نشست داشتند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول