اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ابرکوه:

سفر رئیس جمهور به نیویورک نقطه عطف دیپلماسی کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک، این سفر را نقطه عطفی در دیپلماسی کشور خواند.

سفر رئیس جمهور به نیویورک نقطه عطف دیپلماسی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و شرکت در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: رئیس جمهور بار دیگر افکار عمومی جهان را متوجه مواضع انقلابی خود به عنوان نماینده ملت بزرگ و انقلابی ایران کرد و بار دیگر یکی از خبرسازترین سوژه‌ها در جامعه جهانی شد.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: ما سفر رئیس جمهور و سخنرانی و مصاحبه‌های ایشان را نقطه عطف دیپلماسی کشورمان می‌دانیم زیرا دستاوردهای مثبتی را به دنبال دارد و دلیل مثبت بودن آن هم ناخوشایند آمدن سخنرانی‌های او به مذاق آمریکا و اسرائیل است.

حسینی تأکید کرد: اگر آنها جلسه سخنرانی رئیس جمهور را ترک نمی‌کردند، جای تعجب و چرا داشت، آنها که سخنرانی‌های شجاعانه رئیس جمهور را در راستای تضعیف منافع ملی خود تفسیر می‌کنند، گویا هنوز به ملاک ارزیابی ما از حق و باطل پی نبرده‌اند.

* اعتماد مردم به نیروی انتظامی اقتدار پلیس را به دنبال دارد

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: تلاشگران این نیرو فداکارانی هستند که نظم و امنیت کشور رهین سختکوشی آنان است و آسایش، ارتقاء و احساس امنیت عمومی در اقصی نقاط کشور به قیمت سلب آسایش خود و خانواده این عزیزان حاصل می‌شود.

وی افزود: هفته نیروی انتظامی، فرصت مناسبی برای مرور و بازنگری فعالیت یک‌ساله این نیرو، تقویت نقاط قوت، رفع نقیصه‌ها و کاستی‌ها و نقاط ضعف آن است و تلاش شبانه‌روزی این عزیزان و ایجاد امنیت و نظم اجتماعی موجب اعتماد و دلگرمی مردم و در نتیجه مشارکت آنان در تحقق اهداف امنیتی کشور خواهد شد و توانمندی و اقتدار بیشتر پلیس را به دنبال خواهد داشت.

* سالمندان را تکریم کنید

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم مهرماه روز جهانی سالمندان اظهار داشت: فرهنگ استعماری که در زمان شاه حاکم بود و در زمان فعلی نیز بر اغلب کشورها  حاکم است، زدودن شعائر اسلامی و گسستگی خانواده‌ها و جدایی جوانان از سالمندان و تضاد دو نسل قدیم و جدید است.

حسینی تأکید کرد: باید این فرهنگ را که زمینه طرد سالمندان از خانواده را فراهم ساخته است و این دسیسه استعماری را که خلاف وجدان و مذهب ماست، در گورستان اوهام دفن کنیم و نیکی به سالمندان را بیش از پیش سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

* دولت و مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی متحد باشند

امام جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار نگرانی از گرانی‌های لجام گسیخته خطاب به دولت و مجلس اظهار داشت: تیم سیاستگذار اقتصادی دولت نباید رونق‌بخش آشفتگی بازار باشد و مجلس و نمایندگان نیز باید برای حل مشکل وحشت‌زای گرانی دست در دست دولت بگذارند.

وی افزود: نوسان قیمت ارز، رشد سرسام آور قیمت دلار و تقویت خط خط دلالی در کشور به نفع چه کسی تمام می‌شود؟

حسینی ادامه داد: فشار این گرانی‌ها  تنها بر گروه مردم محروم کوچه و بازار است و همه گناه را به گردن چرخه تحریم توسط اردوگاه استکبار نیندازید، در مدیریت اقتصاد داخلی هم کفایت لازمه اعمال نمی‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همین کشاورزان، دامداران ، پیله‌وران، روستائیان و کارمندان جزو دولت و بازاریان آبرومند بودند که در زیر بار جنگ هشت ساله کمر خم نکردند پس چرا حالا چرا باید بنالند؟ وقتی هر روز جمعی از مستمندان به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند یک‌سال است که رنگ گوشت را ندیده‌ایم، من به آنها  چه بگویم؟

اشاره به سالروز میلاد امام رضا (ع) و سالروز شهادت شهید هاشمی نژاد از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابرکوه بود.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول