اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین:

95 میلیون تومان برای کارت‌پارک مکانیزه هزینه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ۹۵میلیون تومان برای اجرای طرح کارت‌پارک مکانیزه و تجهیزات مورد نیاز این طرح هزینه شده است.

95 میلیون تومان برای کارت‌پارک مکانیزه هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: 95 میلیون تومان برای اجرای طرح کارت‌پارک مکانیزه و تجهیزات مورد نیاز این طرح که شامل طراحی نرم افزار، تهیه و چاپ کارت الکترونیک، دستگاه‌های پایانه‌های ویژه کارت‌پارک و دستگاه‌های کنترل و مدیریت ویژه پلیس، هزینه شده است.

وی افزود: براساس ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ابلاغیه سال 90 که به منظور بهبود عبور و مرور و مدیریت ترافیک ساکن معابر و همچنین بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین و تصویب وزارت کشور مبنی بر نصب تجهیزاتی مانند پارکومتر، کارت‌پارک به شهرداری‌ها اجازه داده است تا براساس ضوابط محلی اقدام به اخذ وجه کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: شهرداری قزوین نیز از سال 85 به استناد مصوبه هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی با استفاده از نیروهای امانی و با همراهی پلیس راهور اقدام به اجرای طرح کارت‌پارک به صورت قبوض کاغذی کرده است.

عرشیان با اشاره به اهداف اجرای این طرح بیان کرد: از جمله اهداف عمده و شاخص اجرای این طرح می‌توان به توزیع فضای پارک به صورت عادلانه در بین شهروندان، همچنین بهبود عبور و مرور، برقراری انضباط ترافیک و امنیت خودروها در محدوده اجرای طرح اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 50 فضای پارک در شبکه معابر هسته مرکزی این شهر با عنوان طرح کارت‌پارک مدیریت می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به مشکلات اجرای طرح کارت‌پارک با استفاده از قبوض کاغذی عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که اجرای طرح کارت‌پارک با استفاده از قبوض کاغذی به لحاظ قابلیت اجرای مصوبه جدید مبنی بر نیم ساعت پارک رایگان خودروها در معابر شهری ایجاد می‌کرد، تصمیم بر این شد که طرح کارت‌پارک مکانیزه در سطح شهر قزوین اجرایی شود.

عرشیان تصریح کرد: همچنین مشکلات ناشی از احتمال تخلف عوامل اجرایی و به منظور کاهش ارتباط بین عامل انسانی یعنی عوامل کارت پارک و شهروندان و مدیریت بهتر طرح از خرداد ماه سال 90 اجرای طرح کارت‌پارک در دستور کار شهرداری و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار گرفت.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول