اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد:

احداث پارکینگ‌های مکانیزه در راستای کاهش گره ترافیکی مشهد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: احداث پارکینگ‌های مکانیزه در راستای کاهش گره ترافیکی مشهد است.

احداث پارکینگ‌های مکانیزه در راستای کاهش گره ترافیکی مشهد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار داشت: با توجه به نبود امکان پارک خطی در معابر مرکزی شهر، راه‌اندازی پارکینگ‌های طبقاتی تنها راه‌حل بر طرف کردن مشکل ترافیک در خیابان‌های پرتردد مشهد است.
سید مهدی امامی میبدی افزود: در خیابان‌هایی مانند احمدآباد، سجاد، راهنمایی، سعدی، پیام و خیابان‌های اطراف بیمارستان‌های مشهد که در آنها مراکز اداری، تجاری و درمانی تجمع دارند مشکل پارکینگ وجود دارد که برای حل آن باید چاره‌جویی اساسی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در گذشته که برای این مراکز به ویژه مراکز درمانی و مطب پزشکان در خیابان‌هایی مانند پرستار، عارف و یا قائم مجوز تجاری صادر شده مسئله و مشکلی در مورد کمبود پارکینگ وجود نداشته اما اکنون با ازدیاد جمعیت و زیاد شدن خودروها کمبود پارکینگ در این نقاط بسیار محسوس است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: عریض کردن خیابان‌ها و یا ایجاد پارکینگ در این خیابان‌ها که جزو محل‌های شلوغ و پرتردد شهر محسوب می‌شود، نمی‌تواند راهکار مناسبی برای کمبود ترافیک در این مناطق باشد.
وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی پارکینگ‌های مکانیزه می‌تواند سازمان را در این امر مهم یاری کند، خاطر نشان کرد: در مورد ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه در سطح شهر مشهد به ویژه خیابان‌هایی که حجم ترافیکی بالایی دارند برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و مذاکرات در حد مطلوبی پیش رفته اما این مذاکرات تاکنون نهایی نشده است.
امامی اظهار داشت: در محدوده 17 شهریور که دارای بافتی تجاری است، تا 22 بهمن ماه پارکینگ مکانیزه به منظور رفع معضل ترافیک و جلوگیری از پارک خودروها در حاشیه این خیابان، راه‌اندازی و بهره‌برداری می‌شود.
مشهد در حال حاضر دارای 23 پارکینگ عمومی و چهار پارکینگ مکانیزه در سطح شهر است که پارکینگ‌های مکانیزه باغ ملی و 17شهریور نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول