اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست دسترسی مدارس به اینترانت را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان‌غربی در زمینه اتصال مدارس استان به شبکه ملی (اینترانت) رتبه اول را در کشور به دست آورده است.

آذربایجان‌غربی رتبه نخست دسترسی مدارس به اینترانت را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس ولی سمرقندی صبح امروز در نشست تخصصی با مدیران مدارس شهرستان سلماس در کانون شهید رجایی این شهرستان ضمن تبریک بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در ارتباط با تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال آموزش و پرورش برای نخستین بار با ترسیم نقشه راه، فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و سند تحول بنیادین را اجرا می‌کند که با این حرکت عظیم دغدغه رهبری از نظر علمی و تربیتی مرتفع می‌شود.

سمرقندی ادامه داد: تاکید بر نقش ویژه الگویی معلمان و رتبه‌بندی آنان از نظر علمی و تربیتی، شیوه‌های ارتقاء، جذب و آموزش فرهنگیان، ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان و جذب دانشجو و بهینه‌سازی پرداخت‌ها بر اساس شایستگی در جهت تقویت انگیزه خدمت معلمان از دیگر اصول سند تحول بنیادین است.

وی اضافه کرد: برای سال تحصیلی 92-91 در حوزه‌های مختلف 160 برنامه طراحی شده است که توسعه و تعمیق فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی، توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، ساماندهی و جذب و نگهداشت نیروی انسانی و توسعه مشارکت‌های مردمی و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و افزایش بهره‌وری از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای تحول در آموزش و پرورش است.

وی در ادامه گفت: با تلاش مجموعه اداره‌کل و همکاری اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز، امسال تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان به 21 میلیارد تومان افزایش یافته است و امیدواریم بتوانیم برای پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز این تعهدات را به 30 میلیارد تومان افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تاکنون یکهزار و 600 مدرسه استان هوشمندسازی شده است، گفت: در راستای موضوعی کردن کلاس‌های درس نیز دو هزار کلاس مجهز شده و در زمینه اتصال مدارس استان به شبکه ملی (اینترانت) رتبه اول را در کشور به دست آورده‌ایم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول