اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه رسانه مرکز رسانه‏‌های دیجیتال وزارت ‌‌ارشاد:

دشمن‌ از طریق اینترنت ‌وارد حریم شخصی افراد شده است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه رسانه مرکز رسانه‏‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن در تلاش است اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران را از طریق اینترنت به دست آورده و وارد حریم شخصی افراد شود.

دشمن‌ از طریق اینترنت ‌وارد حریم شخصی افراد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدپویان حسین‏‌پور عصر امروز در نشست رسانه‏‌ای با عنوان «اینترنت، پدیده‏‌ای که از نو باید شناخت» در جمع اساتید شرکت‏‌کننده در طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تبریز با اکران قسمت‏‌هایی از مستند «گوگل شما را می‏‌بیند»، اظهار کرد: دشمن در تلاش است اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران را از طریق اینترنت به دست آورده و وارد حریم شخصی افراد شود.

وی همچنین با بررسی جایگاه اینترنت در جنگ نرم رسانه‏‌ای به آسیب‏‌شناسی اینترنت پرداخت و افزود: راهبردهای نظام سلطه برای مقهورسازی و نابودی نظام اسلامی بعد از جنگ سخت و نیمه‏‌سخت، جنگ نرم است که مبتنی بر اقدامات فرهنگی است که محصول آن تغییر و تحریف فرهنگ‏‌های اصیل بومی، منطقه‏‌ای و مذهبی است و اینترنت یکی از ابزارهای این جنگ نرم محسوب می‏‌شود.

حسین‌پ‍ور با تشریح تاریخچه و ماهیت به‏‌وجود آمدن اینترنت به نحوه ارتباطات مجازی و فعالیت گسترده کاربران در فضای سایبر پرداخت و افزود: در کشور ما 43 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که اطلاعات انبوهی توسط این کاربران و کاربران جهانی هر لحظه در اینترنت بارگذاری می‏‌گردد که باید در این تبادل اطلاعات به اهداف اصلی ابزارها و شبکه‏‌های اجتماعی آشنا باشیم تا مورد سوءاستفاده از طرف دشمن قرار نگیریم.

این کارشناس رسانه کانالیزه کردن جریان ورود و دریافت اطلاعات در مخاطبان و سلطه و هجمه روانی و تبلیغاتی بر مخاطبان را از کارکردهای اینترنت در دهکده جهانی دانست و ابراز داشت: مجازی‏‌سازی، زندگی عده‏‌ای از کاربران و مخاطبان را تسخیر کرده و نظام فکری و عملی آنان را به دست گرفته است که ناشی از عدم آگاهی عده‏‌ای از کاربران مغفول است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول