اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت:

امام‌رضا(ع) از فرصت مناظره به عنوان یک رسانه بهترین بهره را بردند

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت گفت: امام‌رضا(ع) از فرصت مناظره به عنوان یک رسانه بهترین بهره را بردند.

امام‌رضا(ع) از فرصت مناظره به عنوان یک رسانه بهترین بهره را بردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس‌رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، با بیان این که امام‌رضا(ع) از فرصت مناظره به عنوان یک رسانه تاثیرگزار بهترین بهره را بردند، اظهار کرد: مأمون قصد داشت با تشکیل جلسات مناظره، موقعیت علمی و معنوی امام‌رضا(ع) را به خطر بیندازد اما آن حضرت این تهدید را تبدیل به فرصت کردند.

وی با تاکید بر اینکه در سیره رضوی، تلاش در راستای وحدت مذاهب اسلامی و هم‌گرایی بین ادیان تجلی درخشانی دارد، افزود: ائمه‌اطهار(ع) همواره در راستای وحدت و یگانگی مذاهب اسلامی و نزدیکی ادیان آسمانی می‌کوشیدند اما جلوه ویژه این رفتار در سیره حضرت‌رضا(ع) به چشم می‌خورد.

اختری با بیان اینکه قرآن در سوره آل‌عمران از اهل کتاب می‌خواهد که به اشتراکات بین خود تکیه کنند، به اشتراکات گسترده بین مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: مذاهب اسلامی در اصول اصلی اشتراکات فراوانی دارند و اختلافات در امور فرعی است و در سیره امام‌رضا(ع) به صورت روشنی بر این امر تأکید می‌شود که باید به اصول اساسی تکیه کرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: در جلسات مناظره‌ای که مامون تشکیل می‌دهد، ادیان و مذاهب از سراسر دنیا از جمله علمای ماوراءالنهر، ایران، شبه جزیره، برخی مناطق اروپایی و به طور کلی همه نقاط عالم اسلام که در آن زمان بسیار نیز پهناور بود در جلسات حاضر می‌شدند و با امام به مناظره می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه حضرت ثامن‌الحجج(ع) از فرصت مناظره به مثابه یک رسانه تاثیرگذار بهره بردند، اظهار کرد: امام(ع) در این جلسات با بیانی تاثیرگذار و مستدل، حقانیت دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را به اثبات می‌رساندند.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول