اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جشنواره سراسری«هنر در روستا»:

آثار جدید جشنواره هنری روستا نیمه دوم پاییز نمایشگاه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جشنواره سراسری «هنر در روستا» گفت: آثار جدید جشنواره هنر در روستا نیمه دوم پاییز به نمایش گذاشته می‌شود.

آثار جدید جشنواره هنری روستا نیمه دوم پاییز نمایشگاه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در ادامه برنامه‏‌های تابستانی جشنواره سراسری «هنر در روستا»، تدارک برگزاری یک ورک‏شاپ و کارگاه اجرای زنده و حضوری نقاشی توسط تعدادی از نقاشان جوان که از شهرهای تهران، کرج، بابل و قائمشهر هستند به اجرا گذاشته است.

جلال‌الدین مشمولی مدیر جشنواره «هنر در روستا» در این باره به فارس گفت: این ورک‏شاپ در محل دبیرخانه «هنر در روستا» واقع در روستای کوتنای شهرستان قائمشهر با حضور هنرمندان، گالری‏‌داران و مردم عادی اجرا شد.

وی تصریح کرد: بر اساس همکاری‏هایی که در رابطه با این ورک‏شاپ انجام شده قرار است در نیمه دوم پاییز نیز نمایشگاهی در نگارخانه هفت آینه ساری از مجموعه این آثار برگزار شود تا مخاطبان و مجموعه‏‌داران بیشتری با آثار خلق شده در این اجرا آشنا شوند.

مدیر جشنواره «هنر در روستا» خاطرنشان کرد: محیط روستا و مردم آن به عنوان یکی از جغرافیاهایی که کمتر در توجه مراکز قدرت هنر معاصر ایران قرار دارند دارای ظرفیت‌هایی ا‏ست که در طول برگزاری برنامه‌‏های همچون « هنر در روستا » در طول این سال‏ها از طرف مردم و نسل جوان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دعوت و حضور هنرمندان جوانی که هر کدام سهمی در ساختن بخشی از دوران معاصر خود را دارند و در آینده چراغی را روشن نگاه خواهند داشت، آموزه‌های بسیاری هم برای خودشان و هم برای بازدیدکنندگان از آنها برجای خواهد گذاشت. حتی اگر اینگونه فعالیت‏ها از دید مراکز هنری مطرح و قدیمی‌‏تر یا حتی آکادمیکی که دارای دیدگاه‏هایی سنتی‏ و عقب مانده‏‌ترند دور بماند این به معنی نیستی‏شان نخواهد بود.

مدیر جشنواره «هنر در روستا» گفت: در دنیای امروز جای هر حرکت و کنشی در ابعاد و ظرفی‎‏ است که خود برایش می‏‌سازد. بنابراین باید گفت که فعالیت‏های کنشی دوسویه‌‏ای که اینچنین در هنر معاصر ما شکل می‏گیرند از طرف کسانی که تا دیروز بیشتر در حواشی دیده می‏‌شدند هر چه تعاملی‌‏تر باشند ظرف‏شان و ابعادشان گسترده‌‏تر خواهد شد و روزی خواهد رسید که تاریخ نخواهد توانست در درون خود از رفتارشان یادی نکند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول