اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد اعلام کرد

توافق ارشاد و حوزه هنری برای عدم حضور «یه حبه قند» در اسکار

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در رابطه با عدم حضور فیلم «یه حبه قند» در اسکار با حوزه هنری به توافق رسیده‌ایم.

توافق ارشاد و حوزه هنری برای عدم حضور «یه حبه قند» در اسکار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمحمد حسینی شامگاه دوشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در جمع خبرنگاران با اشاره به محتوای آثار جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: چنانچه این فیلم‌ها خاصیتی نداشت، غربی‌ها و صهیونیست‌ها در برابر آن اعتراض نمی‌کردند.

وی ادامه داد: اینکه غربی‌ها و صهیونیست‌ها گفته‌اند جشنواره فیلم مقاومت برای جانبداری از مردم مظلوم فلسطین و لبنان است، این امر از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در تمام عرصه‌ها از مظلومان دفاع می‌کند.

حسینی با بیان اینکه سینماگران ما هم آثار ارزشمندی در این زمینه ارائه کردند، خاطرنشان کرد: توسعه کمی قابل توجه آثار نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود و کیفیت فیلم‌ها هم به گونه‌ای است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های دفاع مقدس در شمار بهترین فیلم‌ها جای داشت.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالا و وجود سوژه‌ها و ایده‌های فراوان در زمینه مقاومت بر ضرورت بها دادن به این عرصه نسبت به گذشته تأکید کرد و ابراز داشت: امیدواریم این جشنواره، الگویی برای فیلم‌های مقاومت در سراسر دنیا باشد.

حسینی با اشاره به تغییر نام جشنواره «دفاع مقدس» به «مقاومت» آن را اقدامی برای تبادل تجربیات میان ایران با نخبگان و هنرمندان و فیلمسازان دیگر کشورها دانست و تصریح کرد: بر همین اساس نه تنها در بحث مقاومت بلکه در زمینه‌های دیگر هم برای رسیدن به این منظور وارد شدیم.

وی عنوان کرد: جشنواره فیلمسازان مستقل که در حقیقت آثار منتقدان آمریکایی و اروپایی به وضع موجود نظام سلطه است در همین زمینه برگزار شد و بنابراین تمام این حرکت‌ها می‌تواند، کمک کننده باشد.

حسینی درباره اکران فیلم‌های حوزه هنری گفت: در این زمینه با حوزه هنری به تفاهم رسیدیم و نیازی به دامن زدن به این موضوع وجود ندارد و حتی در مورد خودداری از شرکت در مراسم جایزه اسکار هم که چندان به این حوزه مربوط نمی‌شود، توافق کامل وجود دارد و آنان نیز از این تصمیم حمایت کردند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول