اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پژوهش امور استان‌های حوزه هنری کشور:

فیلم توهین‌ به پیامبر(ص) واجد هیچ ارزش هنری نیست

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پژوهش امور استان‌های حوزه هنری کشور گفت: فیلم توهین‌آمیز ساخته شده واجد هیچ ارزش هنری نیست که بتوان از نظر هنری آن را نقد کرد.

فیلم توهین‌ به پیامبر(ص) واجد هیچ ارزش هنری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی‌، فریبرز شیرینی در نشست حقوق ادیان با بیان اینکه فیلم ساخته شده هیچ ارزش تکنیکی و هنری قابل بحث ندارد، افزود: این یک فیلم موهن است که هیچ ارزشی نداشته و فاقد ارزش هنری و سینمایی برای نقد هنری است.

وی با بیان اینکه این فیلم توسط یک شیاد ساخته شده و وی اصلاً فیلمساز نیست، ادامه داد: این فیلم در حد و اندازه سینمایی واقع نمی‌شود.

شیرینی با بیان اینکه این فیلم توهین‌آمیز از لحاظ کارگردانی و بازیگری بسیار ضعیف بوده و به هیچ عنوان ارزش تاریخی نداشته و سراسر دروغ است، افزود: برخی از کسانی که در طول این فیلم نقش داشته‌اند در مصاحبه با رسانه‌ها گفته‌اند که در مورد موضوع و هدف فیلم فریب خورده و اظهار پشیمانی کردند و یک بازیگر فیلم گفته عنوان فیلم جنگجویان صحرا بوده و موضوع آن مربوط به 2 هزار سال قبل در مصر بوده که ارتباطی به اسلام نداشته و من از کارگردان این فیلم شکایت می‌کنم که به ما دروغ گفت.

مدیر آموزش و پژوهش امور استان‌های حوزه هنری کشور با بیان اینکه این فیلم به لحاظ ویژگی هنری هیچ ویژگی ندارد اما بسیار بسیار توهین‌آمیز است، تصریح کرد: در این فیلم دو ساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم(ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.

وی با طرح این پرسش که آیا می‏‌توان باور کرد که ساخت فیلمی با سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر کشیش دیوانه بدون اطلاع و رضایت مقامات کاخ سفید انجام شده باشد، افزود: زمان این فیلم دو ساعت است اما بخش‌های چند دقیقه‌ای از آن به زبان انگلیسی روی شبکه یوتیوب منتشر شده است.

شیرینی با بیان اینکه تاکنون فیلمی جامع در شناساندن شأن والای رسول اکرم به عنوان رحمت‌للعالمین ساخته نشده است، اظهار کرد: فیلم محمد رسول الله(الرساله) در گذشته نیز نتوانسته است به ابعاد وجودی نبی اسلام بپردازد و با وجود اینکه این فیلم به زندگی پیامبر اشاره دارد اما هیچ تمرکزی بر چهره نورانی و معنوی پیامبر نشده و هیچ بعدی از ابعاد عبادی پیامبر به مخاطب عرضه نشده، تنها به جنگ‌ها و نبردهای پیامبر تا فتح مکه اشاره می‌کند و خبری از زندگی معنوی پیامبر اکرم(ص) نیست.

انتهای پیام/‌ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول