اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردکان در مجلس:

رکود فعالیت‌های فرهنگی و هنری در اردکان نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس از رکود ایجاد شده در فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

رکود فعالیت‌های فرهنگی و هنری در اردکان نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان اردکان اظهار داشت: انجام برخی امور فرهنگی و هنری در اردکان با تنگ‌نظری‌هایی همراه است و این امر در اجرای برنامه‌ها اختلال ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگی اردکان، خاطرنشان کرد: پرهیز از تنگ‌نظری، عدم اعمال سلیقه‌های شخصی و اعتماد به هنرمندان جوان از لوازم توسعه فرهنگی است.

نماینده مردم اردکان تأکید کرد: عامل بخشی از ناهنجاری‌های اجتماعی، متولیان فرهنگ کشور و استان هستند زیرا اقدام جدی در راستای توسعه فرهنگ انجام نداده‌اند.

تابش اظهار داشت: با وجود اعلام سیاست‌های دولت در توجه ویژه به حوزه فرهنگ، نمود عینی و ملموس آن در جامعه مشخص نیست و دیدگاه دولت در برخی موارد تفاوت چندانی با دولت‌های قبلی ندارد، شاید به دلیل بعضی ملاحظات، تنها برخی جریانات همراهی بیشتری داشته‌اند یا به تعبیری کمتر در کار دولت سنگ‌اندازی کرده‌اند.

وی با اشاره به عقبه فرهنگی و داشته‌های تاریخی اردکان، از رکود فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان ابراز ناراحتی کرد و از اداره ارشاد اردکان خواست: موانع فراروی فعالیت‌های هنرمندان را برطرف کند.

تابش همچنین از دستگاه‌های اجرایی نظیر شهرداری خواست تا از توانمندی هنرمندان اردکانی در پیشبرد اهداف سازمانی خود بهره بگیرند که این امر هم می‌تواند تأثیرگذاری فراوان‌تری داشته باشد و هم کمک کار اصحاب هنر در اجرای ایده‌هایشان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این جلسه با گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: همه مسائل حوزه فرهنگ و هنر کمبود پول نیست بلکه با برخی نشست‌ها و تعاملات بین دستگاهی،مشکلات قابل حل است.

بهرام عبدالحسینی با اشاره به اینکه اداره کل ارشاد استان یزد با یک نگاه استانی امور را پیگیری می‌کند، ‌خاطرنشان کرد: در هر شهرستان و بر اساس توان و پتانسیل‌های موجود، برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم که بر همین اساس در شهرستان اردکان دومین همایش ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی مسئولان و ارتباط مؤثر نماینده مردم اردکان با وزیر ارشاد، این برنامه در سطح عالی برگزار شود.

عبدالحسینی با تشریح برخی شاخص‌های فرهنگی استان یزد و برنامه‌های در دست اجرا اظهار امیدواری کرد: انجمن‌ها از سستی و رخوتی که در آنها به وجود آمده به حالت جنب و جوش درآیند.

فرماندار اردکان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در حوزه زیرساختی کمک‌های خوبی صورت گرفته است، گفت: در سال گذشته بودجه خوبی در حوزه فرهنگ اختصاص یافته و تلاش خواهد شد مشکلات و تنگناها برطرف شود.

شهردار اردکان نیز با اعلام آمادگی شهرداری برای حمایت از هنرمندان و طرح‌های آنها در حوزه مدیریت شهری، از احداث خانه فرهنگ شهروندی در آینده نزدیک خبر داد.

از جمله موارد مطرح شده از طرف رؤسای انجمن‌های فرهنگی ـ هنری اردکان می‌توان به بدبینی برخی مسئولان نسبت به موسیقی، عدم توجه لازم به تئاتر، ناملایمات متعدد نسبت به اصحاب هنر و اعمال سلایق شخصی و سیاسی در مدیریت فرهنگی شهر، امکان راه‌اندازی نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی، تأمین اعتبار فعالیت‌های هنری شهر، وضعیت سینما، تخصیص اعتبار به انجمن‌های تخصصی هنری برای خرید کتاب مناسب و ... اشاره کرد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد و مسئولان قول پیگیری دادند.

راه‌اندازی صندوق حمایت از هنرمندان با اعتبار اولیه 400 میلیون ریال با پیشنهاد تابش و حمایت مسئولان، کمک به هنرمندان فعال در عرصه تولیدات فرهنگ شهروندی از طرف شهرداری و تشکیل جلسه در این زمینه، تعیین قیمت کارشناسی سینمای اردکان از طرف شهرداری و پیگیری آن توسط نماینده اردکان از طریق وزیر ارشاد برای راه‌اندازی مجدد، حمایت از هنرمندان تئاتر اردکانی در اجرای برنامه‌های داخلی و خارجی و ... از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول