اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن نمایشی استان اردبیل:

جشنواره تئاتر ظرفیت باروری این رشته هنری است

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن نمایشی استان اردبیل گفت:‌ برگزاری جشنواره تئاتر استانی بهترین بستر و زمینه بارور شدن این رشته پایه و اصلی است که می‌تواند به پویایی سایر حوزه‌ها نیز کمک کند.

جشنواره تئاتر ظرفیت باروری این رشته هنری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید واحدی‌زاده عصر امروز در آخرین نشست هماهنگی برگزاری بیستمین جشنواره تئاتر استان اردبیل اظهار داشت: همه ساله این جشنواره به شکل مطلوب و با حضور گروه‌های نمایشی از شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شده و امسال نیز از اول تا سوم مهر ماه شاهد برگزاری این جشنواره استانی می‌باشیم.

وی پارس‌آباد، بیله‌سوار و خلخال را از قطب‌های تئاتر استان اردبیل برشمرد و تصریح کرد: ما امیدواریم در این دوره از جشنواره آثار کیفی و مطلوب مخاطبان ارایه شود و در کنار آن شاهد حل مشکل تئاتر استان باشیم.

واحدی‌زاده از همکاری خوب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختصاص مجتمع فدک برای نمایش گروه‌های تئاتر خاطر نشان کرد: ما همچنان از نبود سالن‌های مجزا و اختصاصی برای گروه‌های نمایش رنج می‌بریم که امیدواریم با حل این مشکل گروه‌های نمایش ما بتوانند در هر ماه چندین نمایش خود را به معرض نمایش بگذارند.

این مسئول اضافه کرد: تنها دو سالن فدک و بیضای اردبیلی به صورت دوره‌ای و با همراهی مسئولان به اجرای تئاتر اختصاص یافته و در شهرستان‌ها نیز گروه‌های توانمند ما به رغم استعداد مطلوب از نبود سالن نمایش رنج می‌برند که در این زمینه امیدواریم مسئولان به وعده‌های داده شده عمل کنند و با تکمیل سالن در حال احداث به صورت اختصاصی برای تئاتر به عنوان تالار شهر این گروه‌های هنری را یاری کنند.

وی به فعالیت 23 گروه نمایشی در سطح استان به صورت مستمر اشاره کرد و ادامه داد: نیمی از این گروه‌های نمایش در مرکز استان و مابقی نیز در سایر شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، مدیر انجمن نمایشی استان اردبیل بیان کرد: برای رونق گرفتن هنر تئاتر استان به عنوان هنر مادر و اصیل همه دست‌اندرکاران باید تلاش کنند و از سازمان میراث فرهنگی نیز انتظار داریم یکی از خانه‌های قدیمی اردبیل را در اختیار هنرمندان عرصه تئاتر بگذارد تا بتوانیم از این فضا نیز به نحوه مطلوب استفاده کنیم.

بیستمین جشنواره تئاتر استان اردبیل با حضور 11 گروه نمایشی از اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار و خلخال اول تا سوم مهر ماه در اردبیل برگزار می‌شود تا عصر سوم مهر ماه برگزیدگان بیستمین جشنواره استانی تئاتر معرفی شوند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول