اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از سد گلول شیروان

مشکل کم آبی 33 روستای شیروان برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌شمالی گفت: مشکل کم آبی 33 روستای شیروان در بخش سرحد و بخش قوشخانه با بهره‌برداری از سد گلول، برطرف می‌شود.

مشکل کم آبی 33 روستای شیروان برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌شمالی، بهروز برنامهر اظهار کرد: دهستان جیرستان در بخش سرحد شامل 16 روستا با یک‌هزار و 220 خانوار و 5 هزار و 477 نفر جمعیت و بخش قوشخانه شامل 17 روستا با یک‌هزار و 311 خانوار و 5 هزار و 930 نفر  است.

وی تصریح کرد: بخشی از روستاهای این طرح در شمال شهرستان شیروان و بالادست حوزه آبریز سد بارزو واقع شده‌اند، در این مناطق به دلیل بالا بودن سنگ کف، عدم وجود آبرفت با ضخامت و گسترش مناسب و شیب توپوگرافی تند، متأسفانه آبخوان آبرفتی مناسب تشکیل نشده است و امکان حفر چاه‌های عمیق آبرفتی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌شمالی اظهار کرد: بنابراین تأمین آب در این مناطق از چشمه‌ها و چاه‌های دستی کم عمق صورت می‌گیرد.

وی افزود: مکاتبات لازم با شرکت آب منطقه‌ای صورت گرفته و در صورتی که از آب قابل تنظیم این سد به شرکت آبفار واگذار شود، این شرکت می‌تواند در راستای اهداف بلند مدت با دیدگاه تأمین آب از منابع آبی پایدار و چشم انداز استانداردکردن کیفیت و کاهش هزینه‌های نگه داری در مدت بهره‌برداری طرح، این 33 روستا را با مدیریت واحد و بهینه آب‌رسانی کند. 

برنامهر گفت: حداکثر نیاز آبی در افق طرح برای این 33 روستا، 57 لیتر بر ثانیه است که متوسط نیاز آبی سالانه 1.20 میلیون متر مکعب در سال خواهد بود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول