اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفا روستایی کاشان:

برخی روستاهای کاشان 6 برابر خانوار اشتراک آب دارند

خبرگزاری فارس: رئیس آب و فاضلاب روستایی کاشان گفت: برخی از روستاهای این شهرستان شش برابر جمعیت خانوار این روستاها اشتراک آب شرب دارند.

برخی روستاهای کاشان 6 برابر خانوار اشتراک آب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شهاب‌الدین شاکری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشتراک زیاد در برخی از روستاهای شهرستان کاشان از جمله روستای ون و ارمک برای استفاده آب شرب برای آبیاری باغات در بخش کشاورزی، فشار مضاعف و پنهانی را در مصرف آب شرب به وجود آورده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی کاشان افزود: روستاهای مرق، وادقان، ازناوه، ورکان، رهق و جوینان از جمله روستاهایی هستند که آب بخش کشاورزی را از طریق آب شرب تأمین می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: در برخی از روستاهای شهرستان کاشان دیگر امیدی برای تأمین منابع آب وجود ندارد و تنها چاره کار برای تأمین آب این روستاها انتقال آب از بیرون حوزه است.

به گفته وی در صورت عدم اصلاح شبکه‌های فرسوده، بهینه کردن و همچنین بهسازی و جابجایی چاه‌ها، انتقال آب از بیرون حوزه برای این روستاها با مشکل جدی بی‌آبی روبه‌رو می‌شود.

شاکری افزود: کاهش ناگهانی 70 تا 100 درصد از ظرفیت آب آشامیدنی در برخی از روستاهای شهرستان از جمله ون و بزرآباد این روستاها را با بحران بی‌آبی روبه‌رو کرده است.

وی ادامه داد: تخریب قنات در روستای ورکان به دلیل بارندگی تیرماه امسال و فرسودگی و در نتیجه پرت آب خط انتقال آب در برخی روستاها از جمله مشکلات تأمین آب است.

به گفته این مسئول، برای روستای ازوار یک حلقه چاه حفاری شده است که برای اتصال به شبکه نیازمند اعتبار است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی کاشان همچنین بیان داشت: هم‌اکنون آب آشامیدنی 7 هزار و 747 نفر روستایی در 21 روستای شهرستان با تانکر آب‌رسانی سیار می‌شود.

به گفته وی، تیرماه سال‌جاری یک‌هزار و 200 مترمعکب آب‌رسانی سیار با بیش از 12 تانکر انجام شده است که این میزان آب‌رسانی در مردادماه امسال به 4 هزار و 842 مترمکعب افزایش یافته است.

شاکری خاطرنشان کرد: هر یک از تانکرها روزانه به طور متوسط 700 کیلومتر مسیر را طی کرده و 405 مترمکعب آب‌رسانی سیار دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر آب‌رسانی سیار توسط تانکرهای آب و فاضلاب روستایی کاشان بخش خصوصی نیز آبرسانی سیار دارد و آب و فاضلاب روستایی کاشان برای پرداخت دیون خود به بخش خصوصی وضعیت سختی را پشت سر می‌گذارد.

این مسئول دو روستای ورکان و نشلج را نیازمند توجه بیشتر برای رفع خطر و تهدیدات ناشی از سیل دانست و متذکر شد: برخی از مشکلات و آثار سیل در این روستاها پیش از فرارسیدن فصل بهار سال آینده باید برطرف شود.

رئیس آب و فاضلاب روستایی کاشان بر تأمین اعتبارات اضطراری برای حوادث پیش‌بینی نشده در روستاهای شهرستان تأکید کرد و گفت: مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده از جمله سیل و بی‌آبی نیازمند اعتبارات اضطراری است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول