اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد مازندران:

طبرستان نخستین منطقه‌ در پذیرش امام علی(ع) بود

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد مازندران گفت: در ایران نخستین منطقه‌ای که ولایت امام علی(ع) را بلافاصله پذیرفت و شیعه شد منطقه طبرستان یا مازندران کنونی است.

طبرستان نخستین منطقه‌ در پذیرش امام علی(ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان صبح امروز در نخستین همایش بزرگداشت مقام امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان بیان داشت: علاوه بر شکر همه نعمت‌های خداوند پنج نعمت بزرگ به ما عطا شده که باید شکرگذاری ویژه شوند.

وی افزود: نعمت‌های وجود، انسان بودن، داشتن عقل، اسلام و نعمت ولایت از نعمات پنج‌گانه‌ای هستند که باید به گونه‌ای خاص شکرگذاری شوند.

ابراهیمیان با اعلام اینکه خداوند انسان را اشرف و سرآمد همه مخلوقات قرار داده است، گفت: برترین آئین، بهترین مکتب و دین و حیات‌بخش‌ترین جهان‌بینی در اختیار ما است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد مازندران تصریح کرد: ولایت یکی از بزرگترین نعمت‌ها بوده که واسطه فیض بین خالق و مخلوق است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید اینکه ایران نخستین کشور شیعی در کره زمین است که ولایت امام علی(ع) و آل او را با تمام وجود پذیرفته و همچنان به آن پای‌بند است، بیان داشت: در ایران نیز نخستین منطقه‌ای که ولایت امام علی(ع) را بلافاصله پذیرفت و شیعه شد منطقه طبرستان یا مازندران کنونی است.

ابراهیمیان با اشاره به سفر هفت امام معصوم به مازندران یادآور شد: امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام جعفر صادق(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام حسن عسگری(ع) برای مدتی کوتاه در مازندران اقامت داشتند.

وی اضافه کرد: از میان این هفت امام معصوم که به مازندران سفر داشتند امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام حسن عسگری(ع) به شهرستان آمل آمده و اقامت کوتاهی در این شهر داشتند.

ابراهیمیان آمل را یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران نامید و ادامه داد: در تاریخ آمده است که در زمان‌های گذشته این شهرستان یکی از آبادترین شهرهای مازندران بوده و مسجد امام حسن عسگری(ع) آن نیز یکی از تاریخی‌ترین بنای کشور است  که در کنار آن با احداث حوزه علمیه عالمان دینی زیادی در حال تربیت و آموزش هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد مازندران با اشاره به اینکه پس از سفر امامان به مازندران به همراه آنها امامزادگان زیادی به این استان آمده‌اند، اذعان داشت: هم‌اکنون آرامگاه امامزادگان به مکانی امن و آرام برای راز و نیاز و عبادت تبدیل شده است و نسل جوان می‌تواند در مقابل هجوم دغدغه‌های فکری، تشویش خاطر و آشفتگی به این اماکن پناه بیاورد.

وی در بیان چگونگی سفر امامزاده ابراهیم(ع) به آمل بیان داشت: این امامزاده نوه امام جواد(ع) بوده و نسل چهارم امام جعفر(ع) است، آنها دو برادر بودند که آرامگاه یکی از این دو برادر در کنار بارگاه امام حسین(ع) در کربلا است.

ابراهیمیان با اعلام اینکه علامه محدث نوری امامزاده عبدالله(ع) آمل را یکی از معتبرترین امامزادگان مازندران می‌داند، اضافه کرد: بدن این امامزاده در شهرستان آمل دفن است ولی سر ایشان در بابلسر دفن بوده که حتی به این خاطر به آن مشهدسر نیز می‌گویند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول