اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هفتمین همایش علمی و پژوهشی جاده ولایت:

امام رضا(ع) و ولایت را باید به‌طور شایسته به جهان معرفی ‌کنیم

خبرگزاری فارس: دبیر هفتمین همایش علمی و پژوهشی جاده ولایت گفت: امام رضا(ع) و ولایت را باید به‌طور شایسته به جهان معرفی کنیم.

امام رضا(ع) و ولایت را باید به‌طور شایسته به جهان معرفی ‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی رجایی صبح امروز و در اختتامیه هفتمین همایش علمی و پژوهشی جاده ولایت که در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی است برای بیان الطاف خاندان پیامبر اسلام(ص) و در سال جاری نیز این موضوع با گرامیداشت هفته دفاع مقدس مصادف شده است.

وی افزود: جشنواره امام رضا(ع) در دهمین سال برگزاری‌اش در مورد فضائل امام رئوف پرداخته است و این امر سال‌هاست که با همکاری اداره ارشاد اسلامی به صورت شایسته برگزار می‌شود.

رجایی ادامه داد: این همایش با حضور پر رنگ اساتید و دانشجویان توانست برای جامعه مورد پسند قرار گیرد و ما نیز باید هر چه برای بهتر برگزار کردن این مراسم تلاش می‌کنیم.

دبیر هفتمین همایش علمی و پژوهشی جاده ولایت تصریح کرد: به اماکن و قدمگاه‌هایی که حضرت رضا(ع) که در آنجا حضور داشتند و دارای کرامات و فضائل است به عنوان یک نقش تمدن‌ساز نگریسته شد؛ و در این راه سعی شد امام و ولایت را به طور شایسته به جهان معرفی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای معرفت‌افزایی سعی کردیم نقش تمدن‌ساز ولایت را در زندگی شیعیان بررسی و به دیگر جوامع عرضه کنیم.

رجایی گفت: در این مسیر تاریخی با مستندسازی در مورد اخلاق، رفتار، گفتار و اعمال امام هشتم اهتمام ورزیده شد و این در حالی است که حفظ و نشر فرهنگ رضوی باید به صورت جدی گسترش یابد.

دبیر هفتمین همایش علمی و پژوهشی جاده ولایت تاکید کرد: تلاشی که در این سال‌های اخیر برای برگزاری جشنواره امام رضا(ع) انجام شد بسیار ارزشمند  و حائز اهمیت است؛ این امر می‌تواند به بصیرت‌افزایی افراد جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه جشنواره امام رضا(ع) یکی از افتخارات ارزنده دولت است، گفت: تعدادی از کاروان‌سراهای قدیمی در منطقه رباط خاکستری با همت مسئولان میراث فرهنگی توانست میزبان 600 نفر از زائران پیاده امام رضا(ع)باشد.

رجایی افزود: در این کاروانسراها امکان اقامت و استراحت شبانه زائران فراهم شد و فقط برای استفاده زائران پیاده امام هشتم در نظر گرفته شده است.

دبیر هفتمین همایش علمی و پژوهشی جاده ولایت یادآور شد: در آینده نزدیک فضاهای مناسب‌تری را برای زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) فراهم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سیداکبر حسینی‌نژاد قائم مقام تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه این مراسم اظهار کرد: پیامبران موظف هستند در مقابل هدایتی که به مردم انجام می‌دهند مزدی را مطالبه نکنند زیرا مزد و پاداش آنان را خداوند عطا می‌کند.

وی ادامه داد: هدایت مردم توسط رسول‌الله همیشه متصل است به اهل‌بیت ایشان و اگر سلسله هدایت قطع شود گمراهی و بیچارگی‌های فراوانی نصیب جوامع بشری می‌شود.

درپایان این مراسم از نویسندگان مقالات برگزیده این همایش و خادمان شایسته و پرتلاش خراسان‌رضوی تقدیر شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول