اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

کمک به نیازمندان شکرانه رحمت الهی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: کمک به نیازمندان و فقرای جامعه در قالب جشن عاطفه‌ها و دستگیری از نیازمندان در حقیقت شکرانه نعمت بزرگ الهی در بی‌نیازی و استقلال مالی است.

کمک به نیازمندان شکرانه رحمت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در مراسم جشن عاطفه‌ها در اردبیل اظهار داشت: برگزاری این جشن در حقیقت به تقویت فرهنگ ایثار، کمک به دیگران و دستگیری از نیازمندان یاری می‌کند به طوریکه شاهد حضور خیرین و نیکوکاران در حمایت از فقرای جامعه می‌باشیم.

وی دین اسلام را کامل‌ترین دین و حاوی تعالیم ارزشی و متعالی توصیف کرد و افزود: امام راحل کمیته امداد را براساس این تعالیم ارزشمند تأسیس کرد تا به همه ملت نشان دهد که می‌توان با همراهی و همدلی حرکتی را انجام داد تا در سطح جامعه فقیر و نیازمندی وجود نداشته باشد.

نیکزاد به وظیفه کمیته امداد در جمع‌آوری و هدایت این کمک‌ها و رساندن آن به دست نیازمندان واقعی سنگین و بسیار حساس توصیف کرد و ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی و ارزشی به گونه‌ای در سال‌های اخیر حرکت کرده است تا در کنار بهره‌گیری از کمک‌های دولتی بتواند از توانمندی‌های خیرین در این زمینه استفاده‌ای شایسته و حقیقی داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: ‌اگر در نظام غرب هدف انسان مادی و دنیوی توجیه و تعبیر می‌شود اما در نظام اسلامی هدف از خلقت انسان بارور شدن روحیه عاطفی و ارزشی او است که می‌تواند با کنار زدن ظواهر بهترین و زیباترین ارزش‌ها و آرمان‌ها را متجلی کند.

وی به الطاف متعدد خداوند در زندگی بشر و کمک به موفقیت در آزمون‌های متعدد اشاره کرد و بیان داشت: ما باید به شکرانه این نعمت‌ها و الطاف الهی دستگیر نیازمندان باشیم چرا که اگر این شکرگزاری صورت نگیرد در حقیقت غفران نعمت انجام می‌شود.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل همچنین از کمک اهالی استان در حمایت از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی قدردانی کرد و گفت: مردم اردبیل با احساس مسئولیت و عاطفه و مهربانی در این حرکت خیرخواهانه و خداپسندانه حاضر شده و به همه دنیا نشان دادند که به فکر هموطنان خود هستند.

نیکزاد همچنین از کمیته امداد خواست با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب به گونه‌ای کمک‌های جمع‌آوری شده را بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کند تا اسباب سرشکستگی و لکه‌دار شدن غرور آنها فراهم نشود تا این سنت حسنه به معنای واقعی در تمام شئون اجتماعی ساری و جاری شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول