اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مینوشهر:

کمک به نیازمندان انسان را از سقوط به پستی‌ها حفظ می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مینوشهر گفت: کمک به نیازمندان انسان‌ها را از سقوط به پستی‌ها و حوادث ناگوار حفظ می‌کند.

کمک به نیازمندان انسان را از سقوط به پستی‌ها حفظ می‌کند

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در خصوص هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: احسان برگرفته از حسن است که در دو معنای نعمت بخشیدن به دیگری و احسان در کار و عمل به کار می‌رود و کسی که نیکوکاری را بیاموزد یا عمل نیکی را انجام دهد از جمله نیکوکاران به شمار می‌رود.

وی افزود: انسان می‌تواند از راه احسان در زندگی فردی و اجتماعی خود تحولی را ایجاد کند که حداقل زندگی دنیوی وی را سرشار از آسایش و آرامش کند.

امام جمعه مینوشهر در خصوص کارکردهای اجتماعی احسان و نیکوکاری گفت: از کارکردها و نقش‌های سازنده احسان می‌توان در حوزه عمل اجتماعی به احسان به عنوان عامل ایجاد صمیمیت و دوستی میان انسان‌ها اشاره کرد که خداوند در قرآن نیز به آن اشاره می‌کند.

عادل‌پور خاطرنشان کرد: برای آن که از ارزش احسان و نیکوکاری در آموزه‌های قرآنی به شکل درستی آگاه شویم بهتر است که به آثار دنیوی و اخروی آن توجه کنیم زیرا بی‌گمان احسان و نیکوکاری ویژه انسان‌هایی است که در مسیر هدایت قرار گرفته و کمال را از خداوند می‌جویند.

وی با بیان اینکه انفاق از نعمت‌های خدادادی موجب تکامل فردی و اجتماعی می‌شود تصریح کرد: افرادی که سعی می‌کنند تا نیازهای فردی و اجتماعی و نیز روحی و مادی دیگران را به هر طریق ممکن برطرف سازند کمک و تعاون را به عنوان یک اصل نیکوکاری همراه با بخشندگی در زندگی خود قرار داده و همواره بر آن اساس حرکت می‌کنند.

امام جمعه مینوشهر با اشاره به آثار مثبت و منفی اعمال انسان در زندگی اظهار کرد: خداوند بزرگ به انسان حق انتخاب داده و انسان‌های شایسته کسانی هستند که راه‌های مفید را پیموده و فرصت‌های الهی را از دست ندهند و با نیت خداپسندانه برای رفع نیاز خود و دیگران بکوشند.

عادل‌پور در ادامه با تأکید بر اینکه ناسپاسی از نعمت‌های خداوند آنها را از بین می‌برد افزود: انسان‌های ناسپاس در برخورد با نیازمندان آنان را به تمسخر گرفته و ادعا می‌کنند که اگر خدا می‌خواست به فقیران روزی می‌داد و به کمک و مساعدت ما نیازی نیست.

وی در پایان گفت: این گونه افراد نمی‌دانند که کمک به نیازمندان، انسان را از سقوط به پستی‌ها و حوادث ناگوار و ناگهانی در امان نگاه می‌دارد و در حقیقت نیکوکاری و صدقه پنهان و آشکار از اعمال پسندیده‌ای است که موجب سپیدرویی انسان در جهان آخرت خواهد شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول