اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت

برگزاری همایش ملی زنان ایثارگر در نیکشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه نیکشهر گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، همایش ملی زنان ایثارگر با هدف تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا در شهرستان نیکشهر برگزار شد.

برگزاری همایش ملی زنان ایثارگر در نیکشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، محمد حیدری شامگاه دوشنبه در کنگره ملی زنان ایثارگر در سالن حجاب این شهرستان اظهار داشت: زنان نقش مهمی در پیروزی انقلاب و پشتیبانی از ارزش‌های نظام اسلامی داشته‌اند.

وی افزود: در جنگ هشت سال دفاع مقدس، 63 عملیات مختلف انجام شده است، در طول جنگ تعداد 266 جنگنده رژیم بعثی، 90 بالگرد، 5 هزار و 758 تانک و نفربر و 542 کشتی دشمن منهدم و نابود شدند.

فرمانده سپاه ناحیه نیکشهر ادامه داد: به برکت جنگ یاد گرفتیم که روی پای خود بایستیم و به خودکفایی برسیم و از دشمن نهراسیم و به دشمن و بین‌الملل اعتماد نکنیم که همه اینها به برکت هشت سال جنگ دفاع مقدس است.

حیدری بیان کرد: برای ساختن ایران اسلامی تلاش کنیم چرا که هیچ کس دیگری جز ملت مسلمان و خود جمهوری اسلامی ایران برای این نظام دلسوز نیست.

وی تصریح کرد: جنگ 95 ماه برابر با 2 هزار و 887 روز طول کشید، اما با فداکاری و شهامت فرزندان اسلام و مقاومت آنان، وجبی از خاک میهن به دست دشمنان متجاوز نیفتاد.

فرمانده سپاه ناحیه نیکشهر افزود: در طول هفته دفاع مقدس، 40 برنامه در شهرستان نیکشهر اجر و در حال برگزاری است.

حیدری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته را غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، رژه نیروهای مسلح، همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، نواختن زنگ مقاومت و برگزاری یادواره‌های شهدا عنوان کرد که در طول هفته اجرا و یا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام جمعه نیکشهر هم در این همایش به نقش و جایگاه زن در اسلام و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

شعر و دکلمه هم در این همایش اجرا شد و در پایان از تمامی خانواده شهدا، همسران و مادران و فرزندان آنها با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس، همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت مساجد و محلات در شهرستان نیکشهر برگزار شد.

در این همایش بر نقش علما و روحانیون در برقراری امنیت تأکید شد و آنان بار دیگر حمایت و یکپارچگی و وحدت خویش را برای عمران و آبادانی ایران اسلامی اعلام کردند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول