اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 550 زن بسیجی

همایش زنان ایثارگر در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش زنان ایثارگر با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و بیش از 550 نفر از زنان بسیجی شهرستان سنندج برگزار شد.

همایش زنان ایثارگر در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بعد از ظهر امروز در این همایش که به همت بسیج خواهران سپاه ناحیه سنندج در سالن شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد، از زنانی تجلیل شد که نماد ایثار و پایمردی هستند.

زنانی که فرزندان، پدران، همسران و برادران خود را برای دفاع از ارزش‌های دینی و دفاع از انقلاب و خاک پاک میهن راهی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کردند تا پرچم ایران اسلامی پر افتخار در عرصه‌های جهانی به اهتزاز در بیاید و جوانان این ملت در سایه‌سار صلح و آرامش پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری بپیمایند.

حضور زنان در دفاع مقدس تحول شگرف و شکوهمند انقلاب اسلامی، راهی نو و زیستی دیگر فرا روی انسان امروز گشود که از زیباترین جلوه‌های آن، حضور زنان در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی است.

آنان که خیزش‌ها و حرکت بزرگ مردم مسلمان را در سال 1357 به خاطر دارند، پیشتازی زنان و تاثیر وصف‌ناشدنی آنان را هرگز فراموش نمی‌کنند.

در هشت سال دفاع مقدس، حماسه همراهی، همدلی، صبوری، ترغیب و برانگیختگی، ایثار و پاکبازی زنان آنچنان عظیم و ستودنی و شگفت‌انگیز است که بی‌تردید اگر این بخش به درستی و روشنی نوشته شود در مجموعه تاریخ ما بی‌بدیل و بی‌نظیر خواهد بود چراکه نمونه‌هایی هم‌‌اندازه صدر اسلام همچون کربلا در آن فراوان است.

فرستادن همسران، برادران، فرزندان و عزیزان خویش به جبهه‌ها، بدرقه رزمندگان در اشک و لبخند و ازدحام دود و هلهله و ترنم ذکر صلوات از خاطرات و حماسه‌های فراموش‌ناشدنی زنان ایرانی در سال‌های دفاع مقدس است.

چه بسیار مادرانی که پس از شهادت همسر، فرزندش را روانه جبهه می‌کرد و پس از شهادت فرزند، فرزند دیگرش را و در این میان خانواده‌هایی که چند فرزند شهید یا چند شهید را تقدیم انقلاب و دفاع از ارزش‌های اسلام کرده‌اند بی‌شمارند.

امروز استان کردستان با داشتن بیش از 540 شهیده که بیش از 71 نفر از آنان به دست گروهک‌های ضد انقلابی به شهادت رسیده‌اند نمادی از استقامت و پایداری زنان ایرانی است.

در پایان باید گفت؛ قصه حماسه حضور زنان ابعادی وسیع‌تر و ژرف‌تر از آنچه گفتیم دارد که باید برای معرفی و شناساندن آن به جامعه به ویژه قشر جوان تلاش کرد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول