اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان خبر داد

تحصیل 26 هزار دانش‌آموز بهبهانی در سال تحصیلی جدید

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش بهبهان از تحصیل بالغ بر 26 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در این شهرستان خبر داد.

تحصیل 26 هزار دانش‌آموز بهبهانی در سال تحصیلی جدید

علی فاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه دانش‌آموزان اظهار کرد: از ماه‌ها قبل ستاد پروژه مهر با شش کمیته تخصصی در اداره آموزش و پرورش برپا شد تا تلاش‌های همکاران ما برنامه‌ریزی شده و سال تحصیلی جدید به بهترین نحو آغاز شود.

وی تصریح کرد: البته مشکلات زیادی سد راه این ستاد بود که با تلاش، کوشش و پیگیری‌های خوب و مثال‌زدنی دست‌اندرکاران پروژه مهر، سال تحصیلی جدید به خوبی و طبق برنامه آغاز شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان خاطرنشان کرد: به این ترتیب از اول مهر بالغ بر 26 هزار دانش‌آموز بهبهانی در 270 مدرسه این شهرستان سال تحصیلی جدید خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار دانش‌آموز در پایه ششم ابتدایی مشغول به تحصیل شده‌اند، افزود: با ساخت 11 کلاس و تهیه چهار کانکس در سال تحصیلی پیش‌رو مشکلی در برپایی کلاس‌های پایه ششم نداریم و کتاب‌های این پایه نیز به طور کامل آماده شده و روز شنبه با روبان قرمز به دانش‌آموزان این پایه تحویل داده شد.

فاکر ادامه داد: البته در سه دبستان نهایی یک، دو و آزاده، به دلیل اینکه این مدارس 12 کلاسه بوده و امکان اضافه کردن کلاس به فضاهای آنها نبود، در سال تحصیلی جاری امکان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای یک شیفت کردن مدارس بهبهان به کار بسته‌ایم اما به دلیل کمبود فضاهای آموزشی، از 270 مدرسه این شهرستان 50 باب از آنها همچنان دو شیفت صبح و عصر دارند.

* نیاز فضاهای آموزشی بهبهان از 66 به کمتر از 60 عدد رسیده است

رئیس آموزش و پرورش بهبهان با اشاره به افتتاح مدارس خیرسازی در بهبهان گفت: با جابه‌جایی‌های صورت گرفته و بهره‌برداری از تعدادی از مدارس خیرساز، نیاز به فضاهای آموزشی در بهبهان از 66 عدد به کمتر از 60 عدد رسیده است.

این مسئول در ادامه به ارائه آمار از دانش‌آموزان و مدارس دوره ابتدایی بهبهان پرداخت و اظهار کرد: در سال تحصیلی پیش رو یک هزار و 241 دانش‌آموز پسر و یک‌هزار و 102 دانش‌آموز دختر وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند.

فاکر تعداد کل دانش‌آموزان دوره ابتدایی را 12 هزار و 730 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد شش هزار و 580 نفر پسر و شش هزار و 150 نفر دختر هستند و همچنین یک هزار و 27 دانش‌آموز پسر و 931 دانش‌آموز دختر وارد مقطع جدید ششم می‌شوند.

وی تعداد مدارس ابتدایی بهبهان را 93 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد 17 دبستان پسرانه، 18 دبستان دخترانه و یک دبستان چندپایه در شهر و شش دبستان پسرانه، شش دبستان دخترانه و 82 دبستان مختلط و چندپایه در روستاها پذیرای دانش‌آموزان هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان در پایان خاطرنشان کرد: به این ترتیب در سطح شهرستان بهبهان 133 مدرسه ابتدایی وجود داشته که این رقم شامل 27 دبستان پسرانه، 24 دبستان دخترانه و 83 مدرسه مختلط و چندپایه است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول